פרסום ראשון: החיסון ה-3 מעלה את היעילות במניעת הדבקה ל-96%

הסיכוי של מחוסן במנה 3 להידבק בקורונה לעומת מי שחוסן בשתי מנות נמוך פי-14 • במשרד הבריאות חוששים מהתפרצות מחודשת של המגפה עקב אירועי ההשתתפות ההמונית בחגים

זמן צפייה: 03:46

לפי נתונים שפורסמו הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13 לגבי מנת הבוסטר, עולה כי שבוע לאחר קבלת החיסון ה-3, יעילותו במניעת הדבקה בנגיף הקורונה עולה ל-96% - פי שניים יותר בהשוואה למי שקיבל שתי מנות חיסון בלבד.

עוד עולה מהנתונים כי מי שאינו מחוסן כלל נתון בסיכון של פי 25% יותר להידבק בקורונה, לעומת מי שמחוסן במנה ה-3. כמו כן, יעילות שתי מנות החיסון למוגנות מפני הדבקה עומדת על 42%, כאשר לאורך זמן ישנה ירידה בכמות הנוגדנים בגוף.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דקר 30 פעם: האישום נגד הנער שמואשם ברצח

הפרקליטות הגישה אישום חדש נגד זדורוב – קרבצ'נקו בין העדים

דיווח: א-סיסי מוביל מהלך לחידוש שיחות השלום בין ישראל לרש"פ

בנוסף, מיליון המחלימים עד כה מהקורונה הם בעלי שיעור מועילות של 90% במניעת הידבקות - גם אם לא קיבלו מנת חיסון אחת. עוד עולה מהנתונים כי מבצע החיסונים ה-3 מאתחל את החיסונות בישראל, כלומר מחזיר אותה אחורה בזמן לתחילת מבצע החיסונים, עם רמת נוגדנים גבוהה בקרב המתחסנים.

חיסון שלישי בישראל
החיסון השלישי בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, עקב סדרה של אירועים בהשתתפות המונית כגון הפאנג'ויה באילת, ההתקהלות באומן וחגי תשרי הצפויים, במשרד הבריאות חוששים כי הם בעלי פוטנציאל לגרום להתפרצות מחודשת של המגיפה ביום שאחרי החגים.

כזכור, לפי ההגבלות שאושרו לגבי החגים, במקומות סגורים יוכלו להתארח בו זמנית עד 50 איש, וכאשר הארוחה מתקיימת בחצר, אז יוכלו להתכנס 100 איש ללא צורך בתו ירוק. לגבי תפילות יום כיפור - עד 50 איש יוכלו להתקהל בהתאם לתו הסגול, ומעל 50 איש תהיה החובה להציג תו ירוק. כמו כן, סוכה תסווג כמקום סגור, ולפי התקנות מותר לארח בה עד 50 איש.

לצד זאת, אירועי ספטמבר מתקיימים על רקע תקופה רגישה מבחינת התחלואה, כאשר ישנה התייצבות במספר החולים הקשים, ירידה סדרתית במקדם ההדבקה, ושיעור חיוביים נמוך, לכן החשש שדווקא בתקופה הזו נתוני התחלואה יחזרו לעלות.