המכון הביולוגי קיבל אישור: יחל בשלב ה-2 בפיתוח חיסון לקורונה

משרד הבריאות אישר למכון המחקר הישראלי להתחיל בשלב הבא של הניסויים בבני אדם, וישתתפו בו כ-1,000 מתנדבים. "השלב הראשון הסתיים בהצלחה - ללא תופעות לוואי משמעותיות"

זמן צפייה: 01:42

המכון למחקר ביולוגי הודיע הערב (שני) כי קיבל את אישור משרד הבריאות להמשיך לשלב השני בניסוי לפיתוח חיסון מפני קורונה. זאת, לאחרי שלדבריו השלב הראשון הסתיים בהצלחה, ללא תופעות לוואי משמעותיות.

השלב השני יחל בימים הקרובים, וישתתפו בו כ-1,000 מתנדבים. מטרתו, על פי המכון, היא להשלים את בדיקות הבטיחות, לדייק את מינוני המנות ולהמשיך לבחון את יעילותו.

"חוקרי המכון הביולוגי הם הסיירת של ישראל, שלקחו על עצמם משימה חשובה מאין כמוה - הצלת חיי אדם", אמר שר הביטחון, בני גנץ. "אני רואה חשיבות רבה בהמשך פיתוח חיסון ישראלי, שימשיך לשרת את החברה הישראלית שנים קדימה".

המכון למחקר ביולוגי
המכון למחקר ביולוגי | צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

אתמול קראו בכירים במשרד הבריאות לחדול ממאמצי פיתוח החיסון של המכון הביולוגי: "אין בו טעם אם נחסן כמה מיליונים בתוך חודשים ספורים", לדבריהם. ‏במשרד הביטחון הופתעו לשמוע את הידיעה הזו מהתקשורת, וגורמים במשרד אמרו כי אין כל היגיון להשליך את כל העבודה שנעשתה.

התקדמות הפיתוח הישראלי מגיעה ימים ספורים לפני שמבצע החיסונים צפוי לצאת לדרך, באמצעות המנות שכבר הגיעו לארץ. הראשונים להתחסן יהיו ראש הממשלה, נשיא המדינה ובכירי מערכת הבריאות: שר הבריאות, מנהלי בתי חולים וקופות חולים. במקביל, בלשכת שר הבריאות מחברים רשימה של ידוענים: אמנים, אנשי תקשורת ויוצרים, שהסכימו להתחסן פומבית מול המצלמות על מנת לעודד את הציבור להסכים להתחסן.

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה של פייזר מורד מהמטוס | צילום: רויטרס

אמש הצהיר שר בהריאות יולי אדלשטיין בריאיון לחדשות 13 כי "קבוצות הסיכון וצוותים רפואיים – יקבלו את החיסון מהיום הראשון. אנו שוקלים שבשבוע-שבועיים הראשונים לא תהיה הגבלה רק לאוכלוסיות אלה, וקופות החולים יוכלו לקבוע חיסונים לכלל מהבוטחים בקצב שלהם".

לדבריו, "המועד לא סופי - אנו עדיין תלויים במעבר על כל האישורים. בימים הקרובים נסיים את התהליך ואז נוכל לצאת לדרך. דובר על 27 בדצמבר, וייתכן שנקדים". עוד הוסיף אדלשטיין: "מי שיתחסן – יקבל כשבועיים אחרי המנה השנייה 'דרכון ירוק', שיקנה זכויות לאנשים שכבר מחוסנים ולא בסכנה: אולי פטור מבידוד, אולי טיסות לחו"ל ללא בדיקות ודברים נוספים שאנו בודקים כרגע. זאת לא חבילת הטבות – אנחנו לא עושים טובה לאף אחד".