הראשונים להתחסן: רה"מ, נשיא המדינה ובכירי מערכת הבריאות

בנוסף לגורמים הבכירים, בלשכת שר הבריאות מחברים רשימה של ידוענים שיסכימו להתחסן באופן פומבי על מנת לעודד את היענות הציבור למבצע • אדלשטיין: "מקווה שנוכל לחגוג את פסח ללא הגבלות"

זמן צפייה: 05:43

בימים הקרובים ייצא לדרך מבצע החיסונים בישראל - והראשונים להתחסן יהיו ראש הממשלה, נשיא המדינה ובכירי מערכת הבריאות: שר הבריאות, מנהלי בתי חולים וקופות חולים. במקביל, בלשכת שר הבריאות מחברים רשימה של ידוענים: אמנים, אנשי תקשורת ויוצרים, שהסכימו להתחסן פומבית מול המצלמות על מנת לעודד את הציבור להסכים להתחסן.

בתוך כך, ‏בכירים במשרד הבריאות קראו הערב (ראשון) לחדול ממאמצי פיתוח החיסון של המכון הביולוגי: "אין בו טעם אם נחסן כמה מיליונים בתוך חודשים ספורים", לדבריהם. ‏במשרד הביטחון הופתעו לשמוע את הידיעה הזו מהתקשורת, וגורמים במשרד אמרו כי אין כל היגיון להשליך את כל העבודה שנעשתה.

מודרנה ופייזר, שתי חברות שמפתחות חיסון לקורונה
מודרנה ופייזר, שתי חברות שמפתחות חיסון לקורונה | צילום: רויטרס

שר הבריאות אדלשטיין: "שוקלים לאפשר לכלל הציבור להתחסן כבר בשבוע-שבועיים הראשונים"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1312202028' autoplay='0' credit='' desc='שר הבריאות אדלשטיין בריאיון לחדשות 13' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1595011634/jncuk-_yylkaa.png' kid='1_8f4e77kg' kid='1_8f4e77kg' duration='398'']

בריאיון לחדשות 13 התייחס שר הבריאות למבצע החיסונים שעתיד לצאת לדרך בקרוב, והסביר: "קבוצות הסיכון וצוותים רפואיים – יקבלו את החיסון מהיום הראשון. אנו שוקלים שבשבוע-שבועיים הראשונים לא תהיה הגבלה רק לאוכלוסיות אלה, וקופות החולים יוכלו לקבוע חיסונים לכלל מהבוטחים בקצב שלהם".

לדבריו, "המועד לא סופי - אנו עדיין תלויים במעבר על כל האישורים. בימים הקרובים נסיים את התהליך ואז נוכל לצאת לדרך. דובר על 27 בדצמבר, וייתכן שנקדים". עוד הוסיף אדלשטיין: "מי שיתחסן – יקבל כשבועיים אחרי המנה השנייה 'דרכון ירוק', שיקנה זכויות לאנשים שכבר מחוסנים ולא בסכנה: אולי פטור מבידוד, אולי טיסות לחו"ל ללא בדיקות ודברים נוספים שאנו בודקים כרגע. זאת לא חבילת הטבות – אנחנו לא עושים טובה לאף אחד".

אדלשטיין הביע תקווה שרבים בקרב הציבור ייענו למבצע החיסונים, ואמר: "אני מקווה שנוכל לחגוג את פסח בלי הגבלות - אנחנו תלויים בנכונות האוכלוסיה. אם יהיו אחזוים גבוהים באוכלוסיה שיתחסנו, אולי נוכל לחזור לסדר פסח כפי שהכרנו, ולדברים נוספים שהקהל שכבר מחוסן לא יהווה סכנה".

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה של פייזר מורד מהמטוס, השבוע | צילום: רויטרס

במקביל, בסקר שנערך בקופת חולים "כללית", 35% מהעובדים השיבו כי עדיין לא החליטו אם להתחסן, ו-8% השיבו כי לא יתחסנו כלל. 50% השיבוי כי יתחסנו. לדברי ד״ר אורלי וויינשטיין, סמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים בכללית "תוצאות הסקר מצוינות ומראות על שיעור היענות גבוה של הצוותים. מרבית התשובות לסקר התקבלו לפני אישור ה-FDA קבלת אישור משרד הבריאות. אני צופה כי רבים מאלה שטרם החליטו יבחרו לקבל את החיסון לאור ההתפתחויות ואישור החיסון".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2012132047' autoplay='0' credit='דוברות קופת חולים כללית' desc='ד״ר אורלי וויינשטיין, סמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים בכללית' poster='' kid='1_vj6qztw4' kid='1_vj6qztw4' duration='37'']