הנתונים נחשפים: באיזה בי"ח התחסנו הכי הרבה - ואיפה הכי מעט?

פרסום ראשון: מהנתונים עולה כי ביה"ח זיו מוביל, כאשר 82% מהצוות הרפואי בו קיבל את המנה הראשונה וכי אסף הרופא במקום האחרון. במרכזי בריאות הנפש - באר שבע בתחתית הרשימה עם 5% בלבד

רופאים המטפלים בחולי קורונה
רופאים המטפלים בחולי קורונה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

על פי נתונים שאסף משרד הבריאות והגיעו ליד חדשות 13, עולה התמונה ההשוואתית של אחוז המתחסנים בבתי החולים הממשלתיים ברחבי הארץ. בין היתר, מוצגים נתונים אודות אחוז המתחסנים במנה הראשונה והשנייה מכלל אנשי הצוות העובדים בבית החולים, וכן אחוז החסינים הכולל מפני נגיף הקורונה לאחר קבלת המנה השנייה ולאחר שהחלימו מקורונה.

למשל, מהנתונים עולה כי בבית החולים זיו שבצפת נרשם אחוז המתחסנים הגבוה ביותר למנה הראשונה - כאשר 83% מאנשי הצוות התחסנו במנה הראשונה, ו-70% למנה השנייה, כאשר בסך הכל בית החולים מוביל עם 82% אחוזי חסינות בקרב הצוות הרפואי מפני הקורונה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "לצאת במצב התחלואה הנוכחי מהסגר – זו הפקרות"

ממשל ביידן משהה את עסקת מכירת מטוסי ה-F35 לאמירויות

דרישת מיכאלי מפרץ ושמולי לפרוש מהממשלה – מיותרת ושגויה • טור

באיזה בי''ח התחסנו הכי הרבה - ואיפה הכי מעט?
באיזה בי''ח התחסנו הכי הרבה - ואיפה הכי מעט?

בבית החולים רמב"ם שבחיפה חוסנו 77% מאנשי הצוות הרפואי במנה הראשונה של החיסון, ו-69% במנה השנייה של החיסון. סך הכל, בתכלול אחוז המחוסנים לצד אחוז המחלימים - בבית החולים רמב"ם קיימת חסינות של 76% אנשי צוות.

בבית החולים איכילוב שבתל אביב, 82% מאנשי הצוות קיבלו את המנה הראשונה של החיסון, ו-74% קיבלו את המנה השנייה. כאשר מחברים את הנתונים הללו, בשקלול אנשי הצוות שהחלימו מהקורונה, מתקבלת תמונה לפיה 80% מהצוות באיכילוב חסין מפני הקורונה - נתון הממקם את בית החולים במקום השני מכלל בתי החולים הממשלתיים.

לצד זאת, בבית החולים שמיר (אסף הרופא) שבצריפין, 70% מהצוות הרפואי קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ואילו רק 25% קיבלו גם את המנה השנייה, נתונים הממקמים את בית החולים במקום האחרון מבחינת החסינות מפני הנגיף, עם 30% בלבד.

מחלקת קורונה, המרכז הרפואי שמיר
מחלקת קורונה, המרכז הרפואי שמיר | צילום: חדשות 13

מנתונים שנאספו בבתי החולים לבריאות הנפש, עולה כי בית החולים הירושלמי מוביל עם 68% חסינות מקורונה, מתוך 742 אנשי צוות. מנגד, המרכז הרפואי לבריאות הנפש באר שבע נמצא בתחתית הרשימה עם 5% חסינות בלבד, וזאת מתוך 637 אנשי צוות. זאת ועוד, במרכז הרפואי באר שבע אף אחד מאנשי הצוות לא קיבל את מנת החיסון השנייה, ולעומת זאת 90% קיבלו את מנת החיסון הראשונה - נתון שמעלה אותו למקום הראשון מבחינה זו.

מבין בתי החולים הגריאטריים, בית החולים השיקומי פלימן שבחיפה מוביל עם 71% חסינות בקרב כלל אנשי הצוות. פילמן מוביל גם באחוזי ההתחסנות במנה הראשונה שעומדים על 64 במנה הראשונה ו-17 במנה השנייה. לעומת זאת, מרכז בריאות הנפש ראשון לציון מפגר מאחור עם 11% חסינות בלבד בקרב אנשי הצוות, בעוד שאף אחד מתוך 138 עובדיו לא קיבלו את המנה השנייה.