למרות המחסור: "לניאדו" העביר בחשאי ציוד רפואי לאדמו"ר מצאנז

פרסום ראשון: מנהיג החסידות מנתניה, שנדבק בנגיף כנראה במהלך סליחות, קיבל מביה"ח ציוד לאשפוז ביתי. זאת לאחר שהאדמו"ר מבעלזא טופל באופן חשאי בביתו ע"י "הדסה", לאחר שסירב להתאשפז

זמן צפייה: 02:13

האדמו"ר מצאנז מנתניה, שנדבק בקורונה, קיבל ציוד רפואי מבית החולים לניאדו שבעיר לטיפול ולאשפוז ביתי - כך פורסם לראשונה הערב (שני) בחדשות 13.

"כנראה שבמהלך הסליחות או בזמן הזה הוא נדבק", סיפר משה זלמנוביץ' חסיד מצאנז. "לא יודעים ממי, ולקראת ראש השנה המצב הלך והחמיר עד שהוא היה זקוק לחמצן. הוא היה בביתו וקיבל את הטיפול התרופתי והרפואי. לאט לאט הוא הולך ומחלים".

מבית החולים לניאדו נמסר בתגובה: "הנהלת בית החולים מאפשרת למטופלים לקבל ציוד ומכשור רפואי עם שחרורם - כל עוד הדבר אינו פוגע בפעילות השוטפת של המחלקות".

עוד בחדשות 13:

החוק המתגבש לפתיחת התיירות: כניסה לערים תותנה בבדיקת קורונה

ריבלין בפתיחת מושב הכנסת: מנו מפכ"ל והעבירו תקציב עכשיו

משרד הבריאות מעדכן: שינוי בהגדרת נוהל המחלימים מקורונה

האדמו''ר מצאנז
האדמו''ר מצאנז | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום נודע כי האדמו"ר מבעלזא חלה בקורונה לאחר החתונה ההמונית שערך לנכדו. על פי פרסום של אהרן רבינוביץ באתר "הארץ", בית החולים הדסה עין כרם העניק לו בחשאי טיפול רפואי בביתו כיוון שהוא סירב להתפנות לבית חולים, למרות שמצבו היה קשה.

מנכ" בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, הגיב: "אני קודם כל שומר על הפרטיות של המטופלים שלנו בצורה קפדנית. אם תהיה דרישה או בקשה לטיפול פרטי אצל מישהו בבית, נשקול לגופו של עניין ונראה בכלל אם אפשרי. אנחנו בית חולים שעושה גם רפואה ציבורית וגם רפואה פרטית".

"לכל אדמו"ר - לאו דווקא אדמו"ר כזה או אחר - יש לו ציבור שרוצה שהוא יקבל את הטיפול המירבי", אמר דב אייכלר, בן למשפחת חסידי בעלזא. "ואם הם מממנים את זה והם מבקשים את זה, אני לא רואה בזה שום בעיה. לכל בית חולים יש מערך שירות רפואי פרטי שממומן על ידי המטופל".

חתונת נכדו של האדמו''ר מבעלז
חתונת נכדו של האדמו''ר מבעלז | צילום: חדשות 13

נראה שלא מעט מרבני הציבור החרדי, שכמה מהם הפרו את ההגבלות ואף חלו בשל כך, וגם עודדו את אנשי הקהילות שלהם שלא לציית להנחיות - זוכים לטיפול VIP בבתי החולים כאשר הם עצמם נדבקים בקורונה.