"מכירה תודה": המורה שהתמוטטה פגשה את התלמידים שהצילו אותה

בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים נפגשו לראשונה תלמידי כיתה י"א מבית שמש עם המורה חן - אותה מצאו שוכבת על המדרכה ללא הכרה ועשו בה החייאה מצילת חיים. "בלעדיהם הייתי במקום אחר"

זמן צפייה: 02:12

תלמידי כיתה יא' מבית הספר "ברנקו וייס" בבית שמש נפגשו היום (רביעי) עם המורה חן דנציגר, אותה הצילו לאחר שאיבדה אתמול את הכרתה. "לא חשבתי שאגיע למצב כזה שמסכן חיים והתלמידים הם שהצילו את חיי ואת חיי העובר בבטני", אמרה דנציגר במפגש המרגש. "בלעדי התלמידים המתוקים האלה ושרון המורה הייתי במקום אחר. אין מילים שיתארו את הכרת התודה שלי על מה שהם עשו. שניפגש רק בשמחות".

המורה שרון חיים, שסייע לתלמידים להעניק טיפול מציל חיים לדנציגר, סיפר במפגש, שנערך בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, כי "מצאתי אותה במצב קריטי שוכבת על הריצפה והבנתי שצריך לבצע בה החייאה דחופה. ברגע שהסתובבתי הגיע פרמדיק של איחוד הצלה ויחד עשינו עיסויים והפעיל דפיברלטור. שמחתי לראות את חן במצב טוב ושהיא בידיים טובות ושהיא תצא מזה. היה היום לכולנו מפגש מרגש מאוד עם התלמידים".

לכתבות נוספות בנושא >>

התלמיד שהציל מורה: "ראינו אותה שרועה – ורצנו לעזור"

מורה בהיריון לקתה בדום לב – תלמיד ומורה נוסף ביצעו בה החייאה

Whatsapp Image 2019 12 18 At 1
המורה חן דנציגר עם מי שהציל את חייה - התלמידים ניר בוזגלו, אביעד איטח ואליה כהן, והמורה שרון חיים | צילום: עמית שאבי

מנהל בית הספר ברנקו וייס יואב חג'בי, שנכח במפגש, אמר: "מדהים לשמוע באיזה קור רוח פעלו התלמידים ואיזו תושייה גילו. חייה של חן היו על חוט השערה. המעשה שלהם מוכיח את החשיבות של הידע שרכשו בביה"ס בתחום הצלת החיים ומדגיש את הצורך הקריטי בהקניית ידע כזה לצד לימודי המקצועות השונים וחינוך לערכים. כולנו גאים בהם".

ד"ר גבי אלבז-גרינר, קרדיולוגית בכירה במערך הלב בהדסה, עדכנה כי מצבה של דנציגר מוגדר כעת יציב, כי היא נמצאת במעקב 24 שעות ביממה וכי ייערכו בדיקות מקיפות כדי לקבוע המשך טיפול לבבי וליווי ומעקב אחר ההיריון.

ד"ר אלבז-גרינר אמרה לתלמידים במפגש: "אתם הצלתם את המורה שלכם ממוות. פשוט כך. כשהגעתם היא הייתה מתה. בזכות הפעולה המהירה והנחישות שלכם מנעתם אסון גדול וכעת נמשיך לבדוק את חן ביסודיות ולטפל בה כאן במערך הלב, כדי למנוע את הסיכוי שיקרו לה מקרים דומים שמסכים את חייה".

התלמיד ניר בוזגלו שהציל את מורתו חן דנציגר, שהתמוטטה בביה''ס
התלמיד ניר בוזגלו שהציל את מורתו חן דנציגר, שהתמוטטה בביה''ס | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול הבחינו שני תלמיד כיתה י"א בחן דנציגר, מורה בבית הספר, מאבדת את הכרתה. הם ביצעו בה פעולות החייאה והצילו את חייה. בריאיון לחדשות 13, סיפר אחד מהם על הרגעים המותחים. "ראינו מורה שרועה על הרצפה. ישר רצנו אליה, הפכנו אותה והגשנו לה עזרה ראשונה", אמר ניר בוזגלו. "כל מה שעזרנו לה, וכל מה שעשינו זה בזכות הקורס עזרה ראשונה שהיה לנו בבית הספר".

"בהתחלה אתה לא מעכל את זה, ברגע שהבנו שזה אירוע רציני, ישר הפכנו אותה והתחלנו בהחייאה", המשיך הנער. "היא לא דיברה ולא הגיבה, היא הייתה ממש עם נשימות כבדות. האישונים שלה היו ממש בולטים". בזכות מאמצי התלמידים ותפקודם, חיי המורה ניצלו כאמור. "חששנו, אבל בסך הכול זה חובתנו בתור בני אדם לעזור. כל מה שלמדתי בקורס הזה - הכול פתאום צף לי, ניסיתי כמה שיותר לעזור ולתפעל את המצב".

חן דנציגר בת ה-29 שלקתה הבוקר בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת
חן דנציגר בת ה-29 שלקתה הבוקר בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת | צילום: דוברות הדסה עין כרם

לאחר פעולות ההחייאה, פונתה דנציגר בת ה-29 לבית החולים כשהיא במצב קשה. לאחר התאוששות, סיפרה: "עליתי מהחנייה ואני זוכרת שפשוט התיישבתי על סלע ואני לא זוכרת כלום. התעוררתי פה בבית החולים, סיפרו לי ששני תלמידים הצילו את החיים שלי. הם לא תלמידים שלי אבל אני מכירה אותם, וזה מאוד ריגש לדעת שאני במקום בטוח דווקא מהצד של התלמידים, שהם יודעים לעשות את זה והצילו לי ככה את החיים. זה ממלא מאוד".

ג'ודי לני, מדריכה פדגוגית בבית הספר, סיפרה: "תלמידי כיתה י"א מצאו אותה על שוכבת על המדרכה ללא הכרה, והתחילו לה לעשות לה החייאה. הם הגיבו מיד, ויישמו את מה שלמדו בקורס מד"א בשנה שעברה. בהמשך הם קראו לאנשי צוות מתוך בית הספר ואז הזעקנו עזרה ראשונה. צוות מד"א הגיע, ונתן למורה גלי שוק כדי להחזיר לה דופק".