התלמיד שהציל מורה: "ראינו אותה שרועה – ורצנו לעזור"

ניר בוזגלו, תלמיד כיתה י"א בתיכון בבית שמש, שיחד עם חברו אליה ביצע בחן דנציגר החייאה והציל את חייה, סיפר לחדשות 13 על האירוע הדרמטי: "היא לא הגיבה - האישונים שלה היו בולטים"

זמן צפייה: 02:12

הדרמה בבית הספר: ניר בוזגלו, תלמיד כיתה י"א בבית הספר "ברנקו וייס" בבית שמש, הבחין היום (שלישי) במורה בבית הספר מאבדת את הכרתה, ויחד עם חברו אליה ביצע בה פעולות החייאה – והציל את חייה. בריאיון לחדשות 13, סיפר ניר על הרגעים המותחים.

"ראינו מורה שרועה על הרצפה. ישר רצנו אליה, הפכנו אותה והגשנו לה עזרה ראשונה", אמר ניר. "כל מה שעזרנו לה, וכל מה שעשינו זה בזכות הקורס עזרה ראשונה שהיה לנו בבית הספר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דוח: נשים יגיעו לשוויון בשוק העבודה – רק בעוד 200 שנה

עקב ההתרסקויות: בואינג הקפיאה את ייצור מטוסי ה-737 מקס

מדליקה נרות ומשחקת בסביבון: הנסיכה היהודיה של "דיסני"

התלמיד ניר בוזגלו שהציל את מורתו חן דנציגר, שהתמוטטה בביה''ס
התלמיד ניר בוזגלו שהציל את מורתו חן דנציגר, שהתמוטטה בביה''ס | צילום: חדשות 13

"בהתחלה אתה לא מעכל את זה, ברגע שהבנו שזה אירוע רציני, ישר הפכנו אותה והתחלנו בהחייאה", המשיך הנער. "היא לא דיברה ולא הגיבה, היא הייתה ממש עם נשימות כבדות. העישונים שלה היו ממש בולטים".

בזכות מאמצי התלמידים ותפקודם, חיי המורה ניצלו כאמור. "חששנו, אבל בסך הכול זה חובתנו בתור בני אדם לעזור. כל מה שלמדתי בקורס הזה - הכול פתאום צף לי, ניסיתי כמה שיותר לעזור ולתפעל את המצב".

גם המורה הודתה לתלמידים במילים חמות, ממיטתה בבית החולים, שם תאושפז במשך הלילה ותהיה תחת השגחה. "אין לי מילים להגיד להם על זה שהם הצילו לי את החיים", אמרה דנציגר.

חן דנציגר בת ה-29 שלקתה הבוקר בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת
חן דנציגר בת ה-29 שלקתה הבוקר בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת | צילום: דוברות הדסה עין כרם

כאמור, חן דנציגר בת ה-29, מחנכת כיתה י' בבית הספר ברנקו וייס, לקתה היום בדום לב והתמוטטה, בזמן שהייתה בדרכה למוסד החינוכי. תלמיד ומורה נוסף ביצעו בה פעולות החייאה, והדופק שלה חזר. צוות מגן דוד אדום פינה אותה במצב קשה ויציב לבית החולים הדסה עין כרם.

לאחר התאוששות בבית החולים סיפרה דנציגר: "עליתי מהחנייה ואני זוכרת שפשוט התיישבתי על סלע ואני לא זוכרת כלום. התעוררתי פה בבית החולים, סיפרו לי ששני תלמידים הצילו את החיים שלי. הם לא תלמידים שלי אבל אני מכירה אותם, וזה מאוד ריגש לדעת שאני במקום בטוח דווקא מהצד של התלמידים, שהם יודעים לעשות את זה והצילו לי ככה את החיים. זה ממלא מאוד".

מנהל בית הספר מסר כי המורה בהכרה ומתקשרת. ג'ודי לני, מדריכה פדגוגית בבית הספר, סיפרה: "תלמידי כיתה י"א מצאו אותה על שוכבת על המדרכה ללא הכרה, והתחילו לה לעשות לה החייאה. הם הגיבו מיד, ויישמו את מה שלמדו בקורס מד"א בשנה שעברה. בהמשך הם קראו לאנשי צוות מתוך בית הספר ואז הזעקנו עזרה ראשונה. צוות מד"א הגיע, ונתן למורה גלי שוק כדי להחזיר לה דופק".