דגימות הבדיקה הסרולוגית: רבע מהתלמידים באלעד עם נוגדנים

תוצאות ראשוניות שנערכו במסגרת תוכנית "הכיתה הירוקה" של משרד החינוך מראות על אחוז גבוה של ילדים בחינוך החרדי שפיתחו נוגדנים לקורונה - ולא יזדקקו לבידוד במידה וייחשפו לחולה

זמן צפייה: 04:06

תוצאות ראשוניות של הסקר הסרולוגי שנערך בישראל לילדים בגילאי 12-3, פורסמו הבוקר (שלישי), ומראות על אחוז גבוה של ילדים בחינוך החרדי שפיתחו נוגדנים לקורונה. מהנתונים עולה כי מתוך 2,196 תלמידים שנבדקו, כ-18% מהתלמידים פיתחו נוגדנים. הערים שנבדקו הן מודיעין עילית, אלעד וקריית יערים.

באלעד נמצא הנתון הגבוה ביותר - 110 מתוך 454 התלמידים שנבדקו, פיתחו נוגדנים. במודיעין עילית הנתון נמוך יותר - בגופם של 188 מתוך 995 התלמידים שנבדקו, נמצאו נוגדנים.בקריית יערים נמצא הנתון הנמוך ביותר - 92 מתוך 747 התלמידים שנבדקו, נמצאו בעלי נוגדנים. בכך, מי שבגופו התגלו נוגדנים בנקודת הזמן הנוכחית, יוכל להנות מרצף לימודים שלא יצריך להיכנס לבידוד אם ייחשף לחולה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד שיא נשבר בגל ה-4: 5,140 אובחנו כמאומתים; 373 חולים קשים

חשד לירי תועה בבת ים: בת 37 נפצעה אנוש

משרד הבריאות ימליץ: 50 אנשים בחלל סגור והחזרת התו הסגול

ילדים בבית ספר בימי קורונה
ילדים בבית ספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

הבדיקות נעשו במסגרת תוכנית "הכיתה הירוקה" של משרד החינוך. לפי התוכנית, בחודשים הקרובים 1.6 מיליון ילדים מגני הילדים ועד כיתות ו' יעברו בדיקות סרולוגיות דומות על מנת לאפשר להעניק פטור מבידוד למי שחלה בעבר בקורונה ופיתח נוגדנים. כמו כן, המשרד מציע לחלק להורי התלמידים שוברים לרכישת ערכות לבדיקות קורונה מהירות.

בנוסף, שרת החינוך הציעה להפעיל את המתווה רק בבית ספר שבו נמצא חולה קורונה מאומת. בכך, החולה המאומת ייכנס לבידוד ואילו התלמידים האחרים בבית הספר יעברו בדיקות קורונה חוזרות במשך 7 ימים מדי יום. על פי המתווה, תלמיד שיימצא חולה ייכנס לבידוד ומי שיימצא שלילי, ישוב ללימודים. תלמידים ועובדי הוראה שלא יסכימו לקיים בדיקות, לא יוכלו להגיע לבית הספר.

ילדי כיתה א' וילדי כיתה ב'
ילדי כיתה א' וילדי כיתה ב' | צילום: חדשות 13

המודל יתחיל כפיילוט בבתי הספר החרדיים שחוזרים ללימודים מחר וצפוי להתרחב בקרוב לבתי הספר הערבים. הפיילוט ישמש בסיס לקבלת ההחלטה בהמשך לגבי הרחבתו לכלל מערכת החינוך.

ביקורת נגד המתווה הועלתה מפי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. "כדי ליישם אותו צריך משאבים, ועדיין אין אותם. כשאתה כותב מתווה, אתה צריך שהוא יהיה ברור. אם נמצא שילד מאומת - מי יילך לעשות איתו בדיקות יומיות במשך שבוע? ברור שהמורים לא יעשו את זה", אומרת בן דויד.