עוד שיא נשבר בגל ה-4: 5,140 אובחנו כמאומתים; 373 חולים קשים

משרד הבריאות עדכן כי אחוז החיוביים עומד על 3.9 וכי עד כה יותר מ-570 אלף בני אדם חוסנו במנה השלישית • הורוביץ בריאיון לחדשות 13 על הגבלות נוספות: "רוצים למנוע אירועים המוניים"

זמן צפייה: 10:18

עוד שיא נשבר בגל הרביעי של הקורונה: משרד הבריאות פרסם הערב (שני) כי 5,140 בני אדם אובחנו היום כמאומתים ו-373 חולים במצב קשה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.9% ויותר מ-570,000 בני אדם כבר התחסנו במנה השלישית.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס הערב בריאיון לחדשות 13 להיתכנות הסגר בתקופת החגים ואמר כי "לסגר השלכות קשות ביותר - היינו בשלושה כאלו וראינו את ההשפעות על החברה, הכללכלה והבריאות". עוד הוסיף לומר הורוביץ: "המדיניות שלנו היא לעשות הכל כדי להמנע ממנו".

עוד התייחס שר הבריאות להרחבת התו הירוק שנכנסה אתמול תוקף ואמר כי "נשקלת האפשרות להטיל הגבלות נוספות. אנו רוצים למנוע קיומם של אירועים המוניים וצפופים כחלק מהצעדים הבאים". בנושא זה, הוסיף הורוביץ: "ההגבלות האלו ישפיעו על הורדת ההדבקה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לירי תועה בבת ים: בת 37 נפצעה אנוש

משרד הבריאות ימליץ: 50 אנשים בחלל סגור והחזרת התו הסגול

ליברמן נגד הסגר: לא ברור אם זה גורם לירידה בתחלואה

שר הבריאות ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

בהתייחסו של הורוביץ לדבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבות הממשלה על אפשרות של סגר בחגים, ענה: "דבריו של בנט הם לא גזירת גורל. לא חייבים להגיע לשם ולא חייבים לנופף בזה כל הזמן". עוד תקף הורוביץ: "אני לא רואה את הצורך לנופף כל הזמן  במילה סגר. ברגע שישנם יותר נדבקים - אנחנו נאלצים לעשות פעולות יותר קשות".

כשנשאל הורוביץ לגבי סנקציות נגד מסרבי החיסונים, השיב: "אני לא דוגל בלחץ מאסיבי מדי נגד אנשים שלא מתחסנים", אמר שר הבריאות והוסיף: "הם צריכים להבין שהם פועלים לא נכון, והדרך הנכונה היא פשוט להסביר להם שצריך להתחסן, כי למנוע מאדם שלא התחסן להגיע לעבודה זה דבר בעייתי מבחינה משפטית".

בנושא פתיחת שנת הלימודים וההיערכות לבדיקות סרולוגיות בקרב תלמידים, השיב הורוביץ: "ראשית, נצטרך להתרגל לעובדה שהקורונה הולכת ללוות אותנו עוד הרבה זמן, ולכן אנחנו צריכים לפתח כלים שיעזרו לנו לחיות לצידה. אי אפשר כל הזמן לסגור את המסחר ואת החינוך". עוד המשיך לומר הורוביץ: "כדי לאפשר למערכת החינוך לפעול, אנחנו צריכים דרך שתאפשר לנו למצוא מאומתים מבלי להכניס את כל הכיתה לבידוד. לכן, לקראת סוף אוגוסט ניתן להורים בחינם את הערכה הביתית לבדיקת קורונה כדי שילדים יוכלו לבדוק את עצמם בבית".