ליברמן נגד הסגר: לא ברור אם זה גורם לירידה בתחלואה

שר האוצר שוקל לגייס רופאים שיצאו לפנסיה כדי לתגבר את מערכת הבריאות, ואמר כי בכוונתו להשקיע בחיזוק קופ"ח. מנכ"ל האוצר בלניקוב: "לא נשלם מענקים תמורת התחסנות - זה מסר רע"

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בתדרוך לעיתונאים לספקולציות על סגר מתקרב, ואמר כי האוצר יעשה הכל כדי למנוע סגר. "לא ברור אם יש בכלל קורולציה בין סגר לבין ירידה במספר המאומתים, כן ברור שיש קורולציה בין סגר לבין פגיעה בכלכלה", אמר ליברמן, "חוץ מבאוסטרליה ובמחוזות מסוימים של סין, אין היום מדיניות של סגרים בשום מקום בעולם".

"במקום סגר, בכוונתנו להשקיע מאות מילוני שקלים בחיזוק קופות החולים, מחלקות הקורונה בבתי החולים, מענקי התחסנות לרשויות מקומיות, העלאת סף הספיקה של מערכת הבריאות ומימון בדיקות מהירות", אמר שר האוצר, "אנו שוקלים לגייס מחדש רופאים שפרשו לפני שנה ושנתיים כדי לתגבר את מערכת הבריאות, וכן לפנות לרופאים שעומדים לצאת לפנסיה בבקשה שיידחו את פרישתם ב-6 עד 12 חודשים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' זרקא: "אין תופעות לוואי חדשות במתן מנת החיסון ה-3"

האם נתניהו היה אחראי להפלת התקציב? כך נשמע כ"ץ בעבר

משתתף בדיון בכנסת קילל את ד"ר אלרעי-פרייס • צפו

מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב אמר כי ההסתברות להשגת משמעת וציות של הציבור בזמן הסגר מאוד נמוכה. "אנשים לא חוששים מהקורונה, רובם מחוסנים ומחלימים", אמר בלניקוב, "בסוף גם נפגע בכלכלה וגם לא נקיים את הסגר". בלניקוב הוסיף כי העיסוק בסגרים משרת את האינטרסים של התקשורת כי הוא מספק כותרות אבל פוגע בכלכלה. "העסקים נפגעים רק מפני שאתם מדברים על הסגר", הוא הוסיף, "אנשים כבר מבטלים חופשות בארץ וחתונות".

עוד אמר ליברמן כי הוא התרשם מההתגייסות של השר עיסאווי פריג' וח"כ מנסור עבאס לעידוד חיסונים במגזר הערבי. "הם מפעילים את כל כובד משקלם ועושים עבודה חשובה", אמר ליברמן, והוסיף כי בדיעבד הוא לא בטוח שהיה נכון ללכת למודל החל"ת וייתכן שעדיף היה לבחור במודל הגרמני. "בכל מקרה, לא נציע יותר חל"ת לטווח הארוך", הוסיף בלניקוב, "זה מתמרץ אבטלה ופוגע בשוק העבודה".