בכירים במערכת הבריאות: בחירות בזמן הזה - סכנת התפרצות קורונה

גורמים במערכת הבריאות הזהירו מפני מערכת בחירות נוספת, וטוענים כי היא עלולה להוביל להתפשטות מוגברת של הנגיף • ביקורת על גמזו במשרד הבריאות: "הרבה דיבורים - מעט מעשים"

זמן צפייה: 02:33

בכירים במערכת הבריאות הזהירו ממערכת בחירות נוספת בשל החשש מהתפרצות מוגברת של נגיף הקורונה - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. לדברי הבכירים, התפשטות המחלה עלולה להתרחב במפגשי פעילי המפלגות בזמן הקמפיין, בזמן שהמצביעים ממתינים בקלפיות, ולטענתם, לא ניתן להגן על עובדי הקלפיות מהדבקה.

בתוך כך, במשרד הבריאות מותחים ביקורת על פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו. לטענת הגורמים, גמוז מרבה מאוד בדיבורים, אך מעט במעשים. זאת למרות הירידה במספר הנדבקים שנראית בימים האחרונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אושרו ההגבלות: עד 3 אנשים ברכב, תצומצם הנוכחות במקומות עבודה

נתניהו לאנשי עולם התרבות: מקדמים פתיחת הופעות בחוץ בקפסולות

מנכ"ל משרד הבריאות: "מוטרד שניכנס לתקופת בחירות בעת הנוכחית"

חובש מד''א ומצביעים בקלפי המבודדות
חובש מד''א ומצביעים בקלפי המבודדות | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 763 נדבקים חדשים בקורונה, בכל מספר החולים הפעילים עלה ל-24,554 מתוכם 393 במצב קשה, בהם 118 מונשמים ו-183 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-600. עד כה החלימו כ-57 אלף ישראל. כמו כן, אתמול בוצעו 8,596 בדיקות, מתוכן יותר מ-9% היו חיוביות.

לפני כן אישר קבינט הקורונה את ההגבלות על פעילות עסקים, מקומות עבודה, מקומות הפתוחים לציבור והתקהלויות, וכן את כללי ההתנהגות במרחב הציבורי בצל התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה תיכנס לתוקפה עם פקיעת תוקפן של תקנות שעת החירום ביום שלישי הקרוב.

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

התקנות שאושרו שומרות את הנחיית עטיית המסכות ושמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. כמו כן, נקבע איסור התקהלות במרחב בפרטי, הציבורי או עסקי של יותר מ-20 אנשים בשטח פתוח, ועד 10 אנשים במבנה. על פי ההגבלה על נסיעה ברכב פרטי יותרו שני נוסעים בנוסף לנהג, ואם יש ברכב יותר מספסל אחורי אחד נוסע נוסף על כל ספסל נוסף, למעט אנשים הגרים יחד.

הרשויות המקומיות יידרשו לתלות שלטים המורים על שמירת מרחק, איסור התקהלות וחובת עטיית מסכות סמוך למתקני שעשועים בשטח ציבורי. התפוסה המותרת במקום ציבורי היא אדם לכל 7 מ"ר או בהתאם להגבלת התקהלות, למעט במקרים של מסעדות או חדרי אוכל של בתי מלון אז תותר התקהלות של 20 איש בשטח סגור ועד 30 איש בחוץ, או עד 35% תפוסה לפי רישיון העסק.