אושרו ההגבלות: עד 3 אנשים ברכב, תצומצם הנוכחות במקומות עבודה

על פי התקנות שאישר קבינט הקורונה, החל מיום שלישי תותר נסיעה של עד שני נוסעים נוספים מלבד הנהג ברכב - אלא אם הם מאותה המשפחה. מופעי תרבות - עד 20 איש

זמן צפייה: 01:17

קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) את ההגבלות על פעילות עסקים, מקומות עבודה, מקומות הפתוחים לציבור והתקהלויות, וכן את כללי ההתנהגות במרחב הציבורי בצל התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה תיכנס לתוקפה עם פקיעת תוקפן של תקנות שעת החירום ביום שלישי הקרוב.

תקנות שאושרו שומרות את הנחיית עטיית המסכות ושמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. כמו כן, נקבע איסור התקהלות במרחב בפרטי, הציבורי או עסקי של יותר מ-20 אנשים בשטח פתוח, ועד 10 אנשים במבנה. על פי ההגבלה על נסיעה ברכב פרטי יותרו שני נוסעים בנוסף לנהג, ואם יש ברכב יותר מספסל אחורי אחד נוסע נוסף על כל ספסל נוסף, למעט אנשים הגרים יחד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ צרח על נתניהו וכ"ץ: "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם"

מנכ"ל משרד הבריאות: "מוטרד שניכנס לתקופת בחירות בעת הנוכחית"

אירוע ביטחוני בדרום: ירי בוצע מעזה; העבודות על הגדר הופסקו

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

הרשויות המקומיות יידרשו לתלות שלטים המורים על שמירת מרחק, איסור התקהלות וחובת עטיית מסכות סמוך למתקני שעשועים בשטח ציבורי. התפוסה המותרת במקום ציבורי היא אדם לכל 7 מ"ר או בהתאם להגבלת התקהלות, למעט במקרים של מסעדות או חדרי אוכל של בתי מלון אז תותר התקהלות של 20 איש בשטח סגור ועד 30 איש בחוץ, או עד 35% תפוסה לפי רישיון העסק.

מעבר לכך, בטיפול קבוצתי במסגרת רווחה תותר התקהלות של עד 15 איש, ובבריכה ובמקווה, בתוך מי הבריכה, עד אדם לכל 6 מ"ר. כמו כן, מוטלת חובת הצבת שילוט לעניין מספר השוהים המותר במקום, וקביעה והפעלת מנגנון לוויסות השוהים.

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

התקנות החדשות מאפשרות בין היתר קיום מופעי תרבות בהתאם להגבלות על מספר המשתתפים בהתקהלויות. מנכ"ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מנכ"ל משרד התרבות, רשאי לאשר למוסד תרבות לקיים מופעים בתנאים אחרים עליהם יחליט.

בתוך כך, פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו פנה לראשי הרשויות הערביות בפגישה שנערכה הבוקר בתל השומר, ואמר כי "יש לכם את הכוחות הניהוליים והמנהיגותיים לעשות את זה בלי סגר". כמו כן, התוכנית להפעלת מערך סיוע והתערבות בערים אדומות וכתומות בחברה הערבית יצאה היום לדרך.

רוני גמזו וראשי הרשויות הערביות
רוני גמזו וראשי הרשויות הערביות | צילום: חדשות 13

נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, אמר לאחר החלטת קבינט הקורונה כי "המשק הישראלי מתמודד בימים אלה עם קשיים ניכרים הנובעים מהתמודדות עם נגיף הקורונה והשלכותיו הכלכליות. השינויים במגמות התחלואה ובהתפתחותה בארץ ובעולם גורמים לאי ודאות רבה לגבי התפתחות התעסוקה, הכנסות העסקים ותקבולי הממשלה והוצאותיה".

"על רקע קשיים אלו ישנה חשיבות רבה ליציבות בהתנהלות הממשלה ולתהליך קבלת החלטות סדור, שיפחיתו את אי הוודאות שבפניה ניצבים משקי הבית, בתי העסק והגופים העוסקים בהתמודדות ישירה עם המשבר. על הממשלה להתקדם מהר ככל הניתן בקביעת מתווה ברור לתקציב המדינה ולהחלטות הכלכליות האחרות הנדרשות בעת הזאת".

הפחתת אי הוודאות הפוליטית תתרום לאמון השווקים במשק הישראלי ותשפר את יכולת ההתמודדות עם המשבר", המשיך הנגיד. "בעת הזו בחירות נוספות הן בשורה שלילית לכלכלה הישראלית".