מנכ"ל הדסה זומן לשימוע: "היה מעורב באי סדרים כספיים"

דירקטוריון הדסה זימן את פרופ' רוטשטיין לשימוע לפני פיטורים, בין היתר בשל חשד להיעדרויות לא מדווחות, טיסות לחו"ל ללא אישור והסתרת מידע. הדירקטוריון: "מפאת כבודו לא נפרט"

זמן צפייה: 01:40

דירקטוריון בית החולים הדסה זימן הערב (שני) את המנכ"ל, פרופסור זאב רוטשטיין, לשימוע לפני פיטורים. לטענת גורמים בהדסה, רוטשטיין היה מעורב באי סדרים כספיים - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. בין היתר, החשד נוגע גם להיעדרויות לא מדווחות, טיסות לחו"ל ללא אישור והסתרת מידע מהדירקטוריון.

באחד הסעיפים המרכזיים שעליהם יצביע הדירקטוריון, נכתב כי לאחרונה ביקש רוטשטיין בונוס בסך 300 אלף שקלים - חרף העובדה כי הוא מקבל שכר גם ממקומות אחרים, וכי בית החולים עצמו מצוי בגירעון של 400 מיליון שקלים. באותו סעיף יציינו כי מצב בית החולים כה קשה, עד שהמנכ"ל בעצמו ביקש מבתי חולים אחרים להעביר אליהם תחבושות.

בנוסף לכך, חברי הדירקטוריון יטענו כי רוטשטיין נוהג לטוס לחו"ל לעיתים קרובות - אך מבלי שיש לו סיבה מוצדקת. אותן נסיעות, אפילו לא מסייעות לתרומות עבור בית החולים. כמו כן, הוא קיבל לכאורה תשלומים מחברה בת של הדסה - ונדרש להחזיר אותם רק אחרי שהדבר התגלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שקד על סערת חוק האזרחות: "לא ארפה – אביא אותו להצבעה שוב"

הפרקליטות קבעה: ח"כ ביטן יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים

לבקשת ארה"ב: עוכבה הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה

פרופ' זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטיין

מדירקטוריון הדסה נמסר בתגובה: "הדירקטוריון החליט פה אחד לזמן את פרופ' רוטשטיין לשימוע על מנת לשקול את סיום העסקתו בהדסה. מפאת כבודו של רוטשטיין וחיסיון ההליך לא נוכל לפרט מעבר לכך. לנגד עיני הדירקטוריון עומד דבר אחד בלבד והוא עתידו של בית החולים הדסה וטובתם של מאות אלפי החולים המטופלים בו".

מטעמו של רוטשטיין נמסר בתגובה: "למישהו לוחץ להשחיר את שמו של פרופ' רוטשטיין בכדי לתרץ הדחה של מנכל בעל רקורד מוכח. רוטשטיין ידוע כאיש ישר והגון עם קריירה ציבורית ארוכה ותרומה למדינה וכמובן שכל האשמות השווא עליהן נשאל הן עורבא פרח.

"הנתונים הכספיים של הדסה וכל בתי החולים הציבוריים במדינה נובעים מהפסקת תמיכות המדינה וחיובם על ידי המדינה לתת שירותים במחירי הפסד. הנושא על שולחן בג"ץ, ולפי קביעתו הזמנית - יש לבתי החולים הציבוריים כולל הדסה קייס מצוין. בג"ץ ציין בהערת אגב לטובה את פרופ' רוטשטיין והדסה על העלאת הנושא אליו.

"בונוס שנתי למנהל הדסה הינו חלק מחוזה ההעסקה, שאושר כדין על ידי הדירקטוריון ועל ידי המדינה, בהתאם לאמות מידה ברורות. לראשונה הבונוס בגין שנת 2020 מעוכב על ידי הדירקטוריון חודשים בניגוד להסכם כסנקציה כלפי פרופ רוטשטיין.

"פרופ' רוטשטיין אינו מרבה בנסיעות לחו"ל. בשנה וחצי האחרונות הוזמן פעמיים לאיחוד האמירויות, לטקס החתימה על הסכמי אברהמ כנציג ישראל ולחתימה על הסכם שיתוף פעולה של הדסה עם איחוד האמירויות. בשתי הנסיעות הדסה לא חויבה בהוצאות הנסיעה. בנוסף, רוטשטיין השתתף מטעם הדסה בכנס של מכון היצוא למתן הרצאה בנושא סייבר בדובאי.

"פרופ' רוטשטיין דח"צ בחברה הממשלתית רפאל ולגבי חברת נטו מלינדה – כהונתו החלה הרבה לפני הגעתו להדסה. פרופ' רוטשטיין שימש בעבר גם כמנכ"ל הדסה מדיקל בשכר, וזאת באישור הדירקטוריון. על פי דרישת הממונה על השכר באוצר, שכרו אוחד לתלוש אחד. מעולם פרופ' רוטשטיין לא קיבל כל תקבול אחר מהדסה מדיקל וכמובן שלא נדרש להחזיר דבר".