מודל הרמזור של גמזו: בערים הירוקות ייפתחו כל העסקים ובתיה"ס

לפי התוכנית של פרויקטור הקורונה, כל עיר תחולק לצבע על פי מצב התחלואה בה - אדום, צהוב וירוק. ערים שבהן התחלואה נמוכה ייחשבו ירוקות, והסמכויות בעיר זו יועברו לידי הרשות המקומית

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, חשף היום (שלישי) את "מודל הרמזור", זאת במסגרת תוכנית "מגן ישראל" שתנסה להילחם בהתפשטות הנרחבת של נגיף הקורונה בארץ בשבועות האחרונים. על פי המודל, כל עיר תיצבע על פי מצב התחלואה, כך, עיר שבה מניין הנדבקים גבוה מאוד תיצבע בצבע אדום, ואילו עיר עם מספר נדבקים נמוך תקבל את הצבע הירוק.

בערים ירוקות, למשל, כל העסקים יוכלו להיפתח - כולל אולמות האירועים ומערכות החינוך. לפי המודל, הסמכויות בניהול המשבר יורחבו ויועברו לידי הרשויות המקומיות, בליווי פיקוד העורף והמל"ל. אם כך, אין דין רשות אחת כרשות אחרת ומודל הרמזור יאפשר ניהול שונה בכל עיר ועיר.

בימים הקרובים צפוייה להתקיים פגישה בין גמזו לבין המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אלוף פיקוד העורף, נציגי המל"ל ובכירים נוספים, שבה יציעו קריטריונים לחלוקת הערים לצבעים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האו"ם: כ-10 אלף ילדים מתים כל חודש מרעב בשל מגפת הקורונה

בשל המתיחות: צה"ל יתגבר מערכי אש וכוחות איסוף בצפון

תוכנית המענקים תורחב: משפחות ברוכות ילדים יקבלו סכום נוסף

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו

מוקדם יותר הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 2,001 נדבקים חדשים בקורונה, כך שכעת מניין החולים הפעילים בישראל עומד על 32,052 בני אדם, מתוכם 321 במצב קשה, בהם 97 מונשמים. 164 נוספים במצב בינוני. מספר מקרי המוות מהמחלה צמח ל-480, ועד כה כ-32 אלף ישראלים כבר החלימו. כמו כן, אתמול בוצעו כ-26 אלף בדיקות, מתוכן 7.7% יצאו חיוביות.

נוסף על כך, אמ"ן עדכן כי שיעור הבדיקות החיוביות באלעד עומד על 24%, במודיעין עילית על 22%, בביתר עילית על 21% ובבית שמש על 20%. על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 4,960, לאחר מכן בני ברק עם 2,405, ואז תל אביב שבה אובחנו 1,741 חולים פעילים.