בעקבות לחץ המסעדנים: משרד הבריאות חזר בו מצמצום מספר הסועדים

בבוקר גילו אנשי ענף המסעדות כי המתווה לישיבה במסעדה שונה לרווח של 2.5 מטרים בין הסועדים, דבר שיהפוך את הפתיחה ללא רווחית. אחרי שהפעילו לחץ, במשרד הבריאות שינו את המתווה ל-2 מטרים

זמן צפייה: 01:43

משרד הבריאות חזר בו היום (שבת) מהשינוי שקבע בנוגע למספר הסועדים במסעדות, בתי הקפה, חדרי האוכל במלונות ואולמות האירועים, בעקבות הלחץ שהפעילו המסעדנים, והוא יעמוד על רווח של שני מטרים בין השולחנות.

בתחילה המסעדנים ביקשו רווח של מטר וחצי בין השולחנות בתוך המסעדות, ומשרד הבריאות דרש שני מטרים. הבוקר המסעדנים גילו להפתעתם שבטיוטת התקנות שהוכנה להצבעה הטלפונית הערב על כלל ההקלות, שונה המתווה ונדרשו 2.5 מטרים בין השולחנות. לטענת המסעדנים, רווח כזה בין השולחנות יוריד את התפוסה המקסימלית ל-30% והפתיחה תהפוך להיות לא משתלמת מבחינה כלכלית עבורם.

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

כאמור, במהלך הבוקר הפעילו המסעדנים לחץ כדי לשנות את ההחלטה, ובמשרד הבריאות החליטו על רווח של שני מטרים בלבד. פורום ראשי ענף ההסעדה פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואיים לפתוח את המסעדות בניגוד למתווה הנחיות הקורונה. הפורום דרש להחזיר את התוכנית לקדמותה, כך שיאשר מרחק של 1.5 מטרים בין שולחנות.

"ממשלתך טרם קיבלה החלטה באיזה מתווה ותנאים יפתחו המסעדות ביום ראשון הקרוב", נכתב בפנייה לנתניהו. "בשבועות האחרונים החלו המסעדנים בהכנות לפתיחת העסקים ולשם כך השקיעו משאבים רבים, שלרובם אין בנמצא. ההכנות הואצו על רקע סיכום שהגענו אליו עם משרד הבריאות ומשרדיי הכלכלה והאוצר על מתווה פתיחה שיאפשר לנו לעבוד על פי מודל כלכלי סביר ולא הפסדי".

"לדאבוננו, בימים האחרונים שינה משרד הבריאות את המתווה, שהושג בשיתוף משרדיי הכלכלה והתיירות, מספר פעמים בצורה שמפחיתה את התפוסה במסעדות בשטח החיצוני והפנימי משיעור של 75% לשיעור של 30%. לאור ההתנהלות המבישה והמזלזלת של ממשלתך כלפי ציבור היזמים בתעשייה, בכוונת היזמים בענף לא למלא יותר אחרי הנחיות הממשלה ולפעול על פי הסיכום הראשוני שהושג מול משרד הבריאות".