פורום ראשי ענף ההסעדה איים: נפתח את המסעדות בניגוד להנחיות

לאחר שמתווה פתיחת המסעדות שונה, בכירי המסעדנים פנו לרה"מ ודרשו להחזיר את התוכנית לקדמותה. לטענתם, המתווה החדש לא מאפשר להתקיים כלכלית. "התנהלות מבישה ומזלזלת של ממשלתך"

מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר
מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר | צילום: רויטרס

פורום ראשי ענף ההסעדה פנה היום (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו ואיים לפתוח את המסעדות בניגוד למתווה הנחיות הקורונה, משום שלטענתם התוכנית שונתה ואינה מאפשרת קיום כלכלי. הפורום דרש להחזיר את התוכנית לקדמותה, כך שיאשר מרחק של 1.5 מטרים בין שולחנות.

"ממשלתך טרם קיבלה החלטה באיזה מתווה ותנאים יפתחו המסעדות ביום ראשון הקרוב", נכתב בפנייה לנתניהו. "בשבועות האחרונים החלו המסעדנים בהכנות לפתיחת העסקים ולשם כך השקיעו משאבים רבים, שלרובם אין בנמצא. ההכנות הואצו על רקע סיכום שהגענו אליו עם משרד הבריאות ומשרדיי הכלכלה והאוצר על מתווה פתיחה שיאפשר לנו לעבוד על פי מודל כלכלי סביר ולא הפסדי".

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

"לדאבוננו, בימים האחרונים שינה משרד הבריאות את המתווה, שהושג בשיתוף משרדיי הכלכלה והתיירות, מספר פעמים בצורה שמפחיתה את התפוסה במסעדות בשטח החיצוני והפנימי משיעור של 75% לשיעור של 30%. לאור ההתנהלות המבישה והמזלזלת של ממשלתך כלפי ציבור היזמים בתעשייה, בכוונת היזמים בענף לא למלא יותר אחרי הנחיות הממשלה ולפעול על פי הסיכום הראשוני שהושג מול משרד הבריאות".

ביום ראשון הקרוב, ובפעם השלישית בתוך שנה אחת - המשק ייפתח ולכאורה השגרה תחזור. עם זאת, השנה האחרונה לימדה אותנו להיות זהירים וספקנים, כי חמישה חודשים אחרי היציאה מהסגר הראשון, אזרחי ישראל חזרו אליו שוב, כאשר אל הסגר השלישי ישראל נכנסה כעבור שלושה חודשים בלבד אחרי שיצאה מהסגר השני.

בניגוד לפעמים הקודמות, כעת ישנם למעלה מ-3.5 מיליון בני אדם שכבר חוסנו בשתי מנות, והם אפקטיביים בעיקר על הגרסה "המקורית" של הקורונה וכל עוד עוטים מסכות ושומרים על ריחוק חברתי. בשלב זה של ההקלות כיתות ז'-י' שנדמה היה כי נשכחו לאורך תקופת המגפה, יחזרו בתחילת השבוע הבא לספסל הלימודים. כמו כן, בתי הקפה והמסעדות ישובו לארח סועדים, כאשר הישיבה בחוץ תתאפשר לכולם, ואילו ובפנים יוכלו לשבת רק מחוסנים ומחלימים.