הפרויקטור אחרי דברי בנט: "כשיצאנו מהגל ה-3 הופתענו מה-4"

ראש הממשלה אמר הבוקר כי "אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי", אך פרופ' סלמאן זרקא אמר ב"לפני החדשות" כי "אנחנו ממש רחוקים ממצב של חזרה לשגרה הרגילה"

זמן צפייה: 00:55

פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא הגיב הערב (ראשון) בריאיון לחדשות 13 לדבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה כי "הגל הרביעי כבר מאחורינו". זרקא אמר כי "פחות הייתי רוצה להשתמש במילה הזאת. כשיצאנו מהגל השלישי והכרזנו על הניצחון די הופתענו עם גל הרביעי".

"הפעם נהיה יותר צנועים", אמר זרקא. "נעקוב אחרי הנתונים, עדיין יש כ-400 חולים קשים בבתי החולים, עדיין התחלואה קיימת בארץ, נעשה את זה לאט ובזהירות. אנחנו ממש רחוקים ממצב של חזרה לשגרה הרגילה שלנו, לא נעשה מגבלות כשאין צורך אבל מנגד, אני חושב שהתחלואה עדיין כאן ועדיין מטרידה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשוד בפרשת הרצח מלפני 30 שנה: "מישהו ראה אותי בעיניים?"

לאור יום: 17 אמריקנים נחטפו על ידי חברי כנופייה בהאיטי

אחרי הסגר הארוך בעולם: אוסטרליה מסירה את ההגבלות

לשאלה האם יחזור לנהל את בית החולים זיו אם לא יהיה בו צורך כפרויקטור, ענה זרקא: "הלוואי. אני אשמח להגיע למצב שנכריז בפה מלא על ניצחון ותהיה אפס תחלואה, אבל אנחנו עוד לא שם, אנחנו עוד בתהליכים. יש לנו פה לא מעט עבודה של הפקת לקחים מהגל הרביעי, פעולות שאנחנו צריכים לעשות בשביל למנוע או לפחות לעכב הגעת וריאנט חדש".

"נבחן את המסכה", אמר בהתייחס להגבלות הקורונה, "אני חושב שהיא צריכה ללוות אותנו עוד לא מעט זמן. החורף בפתח, אנחנו לא נתקהל בחוץ אלא ניכנס יותר לחדרים הסגורים. אני חושב שיש עדיין אתגר בפנינו, לא יהיה נכון לזרוק את המסכה ולהגיד ניצחנו, שוויה שוויה".

כזכור, ראש הממשלה התייחס מוקדם יותר היום להמשך ירידת נתוני התחלואה בקורונה. "בשעה טובה - בסוף השבוע ירד מספר החולים הקשים בקורונה מתחת ל-400, והמגמה החיובית נמשכת. אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי, את גל הדלתא", אמר.

בנט הוסיף והזהיר כי "זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, ולא מורידים מסכות". הוא ציין כי "משרדי הבריאות והחינוך יגישו לי המלצות בעקבות פיילוט הכיתה הירוקה ומחר נקבל החלטה סופית בעניין הרחבת מתווה הכיתה הירוקה לכלל מערכת החינוך ולגני הילדים. ההיגיון החדש הוא בדיקות קורונה במקום בידודים".