פייזר הודיעה על הצלחה: "החיסון לילדים בני 11-5 יעיל ובטוח"

לאחר ניסוי שכלל מעל 2,000 ילדים, חברת התרופות עדכנה כי התוצאות הראו התפתחות טובה של נוגדנים למחלה לאחר מתן החיסונים. החיסון המיועד לילדים כולל מנה קטנה יותר מהחיסון שניתן למבוגרים

זמן צפייה: 03:37

החברות פייזר וביונטק הודיעו היום (שני) כי החיסון שלהן יעיל ובטוח לבני 11-5. לפי המידע שנאסף במסגרת המחקר של החברות אצל יותר מ-2,000 ילדים, פייזר ושותפתה הגרמנית ביונטק, החברות הצהירו שהחיסון הינו "בטוח ומותאם והפגין תגובות נוגדנים חזקות" לקבוצת הגיל הרלוונטית. אף חיסון נגד קורונה לא אושר עד כה בארה"ב ובמערב לילדים מתחת לגיל 12.

לדברי פייזר וביונטק הילדים בניסוי קיבלו 2 מנות מוקטנות של החיסון (ביחס למינון שקיבלו המבוגרים) שייצר אצלם נוגדנים ואילו תופעות הלוואי היו דומות לאלו שקיבלו את החיסון בגילאי 16-25 אשר קיבלו את המינון המלא של החיסון. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, צייץ בטוויטר בתגובה לתוצאות כי "היום אנו חולקים אתכם תוצאות חיוביות משלב הניסוי המשמעותי של הניסוי נגד קורונה לגילאי 11-5. אלו חדשות מרגשות לכל המשפחות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משבר הקורונה: 6,456 מאומתים חדשים, מקדם ההדבקה נותר נמוך מ-1

בנט על מתווה הלימודים: "אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני&quo

צפון קוריאה מזהירה מפני "מירוץ חימוש גרעיני"

כזכור, לפי דיווח שפורסם לפני כשבועיים בגרמניה, חברת ביונטק, שותפתה של פייזר לחיסון הנפוץ נגד קורונה, הצהירה כי תגיש בשבועות הקרובים בקשה לאישור החיסון המותאם שלה לילדים בגילאי 11-5. בדיווח שהתפרסם גם ברויטרס, ציינו בכירים בביונטק כי ההכנות לכניסת החיסון לשימוש כבר מתנהלות וכי הבקשה תוגש בקרוב לאישור הרשויות הרלוונטיות במדינות שונות בעולם.

"כבר בשבועות הקרובים נגיש את התוצאות של הניסוי שלנו בקרב בני 11-5 לגופי הרגולציה במדינות השונות ונבקש לאשר את השימוש בחיסון המותאם לילדים גם כאן באירופה" אמרה אוזלם טורצ'י, האחראית על המחקר הרפואי בביונטק, לשבועון הגרמני דר שפיגל.

טורצ'י הוסיפה כי במסגרת הצעדים לקראת ייצור החיסון החברה מתכוונת להפיץ חיסון עם מינון נמוך יותר, המותאם לגילאים צעירים אלו, מאשר בגרסה הקיימת שאושרה לשימוש לגילאי 12 ומעלה. עוד דווח לפני כשבועיים כי התוצאות הגולמיות של המחקר שערכה החברה עוברות הכנה לקראת הגשת הבקשה לאישור ולדברי מנכ"ל ביונטק, אוגור שאהין, "הדברים נראים טוב והכל מתקדם עד כה בהתאם לתוכניות".

חברת הביוטכנולוגיה ביונטק, שותפתה של חברת פייזר האמריקנית לחיסון נגד קורונה, נוסדה לפני 13 שנים בגרמניה, על ידי זוג מדענים גרמנים, ד"ר אוגור שאהין, כורדי יליד טורקיה , וד"ר אוזולם טורצ'י, יחד עם האונקולוג כריסטוף הובר.