משבר הקורונה: 6,456 מאומתים חדשים, מקדם ההדבקה נותר נמוך מ-1

לפי נתוני משרד הבריאות מספר החולים הקשים הינו 714, שיעור המאומתים מכלל הנבדקים הוא 5.17% ומקדם ההדבקה נותר יציב ועומד כעת על 0.92. מספר התלמידים שנעדרו מבתיה"ס הינו כ-140 אלף

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות פרסם היום (שני) את נתוני הקורונה המעודכנים ולפיהם נוספו אתמול 6,456 מאומתים חדשים ומספר החולים הקשים עומד על 714. מקדם ההדבקה נותר יציב ועומד כעת על 0.92 ומספר הישראלים שקיבלו מנה שלישית של החיסון עלה ל-3.08 מיליון איש.  שיעור המאומתים מקרב הנבדקים הינו 5.17% אך משרד הבריאות ציין כי ייתכן שהערכים הנמוכים יחסית נובעים ממיעוטן היחסי של הבדיקות במהלך סוף השבוע האחרון.

בישראלים קיימים כעת 76,541 חולים פעילים ומספר התלמידים שנעדרים מהלימודים הינו 140,158, מתוכם 42,100 הם חולים פעילים ו-98,058 מוגדרים כמבודדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגפת הקורונה ומשבר האקלים על הפרק: עצרת האו"ם תתכנס מחר

מפלגתו של פוטין זכתה בבחירות לפרלמנט למרות טענות לזיופים

בנט על מתווה הלימודים: "אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני"

בתוך כך, מנתונים שפורסמו עולה כי רק כ-50% מהמורים התחסנו במנת החיסון השלישית עד כה, כאשר ב-1 באוקטובר צפויות להיכנס לתוקפן כבר תקנות התו הירוק החדשות, לפיהן תוקפו יפוג בקרב מי שלא יתחסנו במנה השלישית. החל מתאריך זה יידרשו גם המורים שלא התחסנו לעבור בדיקות קורונה פעמיים בשבוע אחרת לא יוכלו עוד להיכנס למוסדות החינוך.

במקביל, הסתדרות המורים ממשיכה בהתנגדותה להחלטת הממשלה כי כל התלמידים עד גיל 12 יידרשו לעבור בדיקת אנטיגן כתנאי לחזרתם ללימודים אחרי סוכות. מנהלי בתי הספר הביעו גם הם את התנגדותם לצעד זה. ייתכן שהבעיה תיפתר דווקא על ידי מימוש הרעיון, אשר הועלה בעבר אך לא יושם, של קביעת ממוני קורונה בכל מוסדות החינוך, שיוכלו לפקח ולאכוף צעד זה.

כזכור, שרי הממשלה אישרו אתמול במשאל טלפוני כי ללא אישור בדיקת קורונה שלילית - תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים לא יוכלו לחזור למערכת החינוך אחרי החגים. כמו כן וכפי שפורסם לראשונה בחדשות 13: תלמידים בגילאי 12-3 יחוייבו בביצוע בבדיקה מהירה על מנת להיכנס למוסדות החינוך אחרי סוכות - בהתאם לאישור הכנסת. עם זאת, ההחלטה הובילה לעימות מול הסתדרות המורים, שמתנגדת למהלך.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הצהירה אתמול בדיון בוועדת החינוך בתגובה כי הסתדרות המורים לא תיתן יד בעניין אי ההכנסה של תלמיד שלא עשה בדיקת אנטיגן אחרי החגים: ״אנחנו לא פקידי קורונה ולא פקחי קורונה. אם תאשרו את זה אנחנו נעתור לבג״צ. זו גזירה שיכולה להמית את כל מערכת החינוך. אני פונה לשכל הישר שלכם. הדבר הזה הוא קו אדום״.