ההסכם נחשף: ישראל תחסן בעיקר עם חיסוני פייזר

פרסום ראשון: פרטים חדשים על ההסכם - מעט ישראלים יתחסנו עם מנות של חברות אחרות • המשלוח שיגיע בשבוע הבא ישמש עבור בני 50 ומעלה • מורים לנוער בסיכון יתועדפו במתן חיסונים

זמן צפייה: 07:25

הציבור בישראל יתחסן בעיקר בחיסוני פייזר ולא במודרנה - כך על פי גורמים בכירים במשרד הבריאות. מדובר בפרטים סודיים של ההסכם בין ישראל לפייזר, שנחשפו הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13. עם זאת, ייתכן שלא מדובר בהכרח בהחלטה מקצועית, אלא בכורח הנסיבות, לאחר שמודרנה סירבה להקדים משלוחים. גורמים בין-לאומיים אומרים כי מדובר בהסכמה שקטה בין נתניהו למנכ"ל פייזר.

בד בבד, הערב נודע כי הראשונים שיתחסנו במנות של ענקית התרופות שהגיעו היום לארץ, יהיו צוותי ההוראה של החינוך במיוחד, ושל אלה שעובדים בסגר במתכונת רגילה, כגון מורים בפנימיות או צוותי הוראה של נוער בסיכון. בשבוע הבא צפויים להגיע עוד כ-300 אלף מנות חיסון, והם יהיו עבור בני 50 ומעלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: נעלה לקצב של 170 אלף חיסונים ביום

יעלון הודיע על ריצה עצמאית של תל"ם: "הגיע הזמן לשינוי"

השר יזהר שי, פרופ' חגי לוין וגונן בן יצחק מצטרפים ליעלון

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

החל מהיום, משרד החינוך ישלח לכל עובדי ההוראה הודעה בדואר אלקטרוני ובמסרון לנייד, אודות האפשרות להתחסן. ההודעה תכלול קישור מקוון לטופס שבאמצעותו ניתן יהיה להירשם לחיסון. לאחר מכן, פרטי המורים שיסכימו להתחסן יועברו למשרד הבריאות ולקופות החולים.

בהמשך, כפוף להגעת חיסונים נוספים, יחוסנו אוכלוסיות נוספות כאשר היעד הוא חמישה מיליון מתחסנים עד סוף חודש מארס. עם זאת, יש לציין כי בזמן הקרוב צפויה האטה בכמות הישראלים שיקבלו את המנה הראשונה של החיסון, שכן מהיום החל מבצע החיסונים של המנה השנייה.