יעלון הודיע על ריצה עצמאית של תל"ם: "הגיע הזמן לשינוי"

שהב"ט לשעבר נפרד סופית מיש עתיד ויעמוד בראש הסיעה שהקים בריצה לכנסת ה-24: "רה"מ לקח את האינטרסים שלנו בני ערובה". לאחר שנודע כי נגד אחד המועמדים יש חשד לשוחד - יעלון ביטל מועמדתו

זמן צפייה: 06:28

בנאום שנשא הערב (ראשון) בדף הפייסבוק, יו"ר תל"ם והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר כי "מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגות החמור ביותר שידענו. מי שעומד בראש ממשלתנו, נמצא בניגוד עניינים חריף עם מדינת ישראל", אמר יעלון והוסיף: "הוא מנע מאיתנו את תקציב המדינה והוא מונע מינויי בכירים ושומרי סף".

ברשימה של יעלון נכללים קרין מאיר רובינשטיין, אורלי פרומן, אנדריי קוז׳ינוב. מי שעוד היה אמור להצטרף לרשימה הוא עו"ד איימן אבו רייא, אולם לאחר שנודע כי הוא נעצר בשנת 2018 בפרשה של הונאת קרקעות והתיק נגדו טרם נסגר - הודיע יעלון על ביטול מועמדותו.

בזמנו, הוטל צו איסור פרסום על שמו של אבו רייא - צו פרסום אותו ביטל בהמשך בית המשפט העליון. מטעם יעלון נמסר כי "ערכי תל"ם ובראשם הדוגמה האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: נעלה לקצב של 170 אלף חיסונים ביום

צה"ל: מפקד סיירת גולני הותקף באלימות בהפגנה סמוך לקדומים

בג"ץ הכריע: תותר הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח

חברי מפלגת תל''ם
חברי מפלגת תל''ם | צילום: איתמר שאול

עוד הוסיף לתקוף יו"ר תל"ם את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא לוקח את האינטרסים של כולנו כבני ערובה, משועבדים לאינטרסים הצרים שלו, והוא מנסה שוב ושוב לקעקע את הדמוקרטיה. אנחנו כאן כדי להגיד לו עד כאן. תם זמנך בנימין נתניהו, אזרחי ישראל מראים לך את הדרך החוצה מבלפור".

בהמשך אמר יעלון: "מעל חצי מיליון מצביעים, שהצביעו ל'כחול לבן' בבחירות האחרונות, אומרים בסקרים, שיצביעו לבנט, שקד, סמוטריץ', סער ואלקין - אלה שהכתירו שוב ושוב את משטר השחיתות וההפקרה. לכן, הכרחי ליצור אלטרנטיבה, שהציבור יוכל לסמוך עליה. רק כך יש סיכוי לשינוי".

עו''ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו
עו''ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר היום יו"ר מפלגת תל"ם הציג את רשימת המועמדים הראשונה שגיבש לכנסת ה-24, הכוללת בין היתר את השר יזהר שי, שפרש מכחול לבן. "אני מאמין שלצידו של בוגי אוכל לקדם את הערכים שלמענם נכנסתי לפוליטיקה מלכתחילה", מסר שי, "לפעול למען שוויון הזדמנויות לכל. לחזק ולבסס את כלכלת החדשנות הישראלית. לקדם שיח מחבר, סובלני ומכיל בין כל חלקי החברה הישראלית. האתגרים שבדרך רבים, אבל ביחד נעשה ונצליח", אמר שי.

גם עורך הדין גונן בן יצחק, אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצטרף למפלגתו של יעלון. "רבים קראו לי בחודשים האחרונים להתמודד, אז הנה קפצתי למים ואני מצפה לראות אתכם שותפים למסע", כתב בציוץ בטוויטר.

פרופסור חגי לוין, משה יעלון
פרופסור חגי לוין, משה יעלון | צילום: חדשות 13

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל וחבר לשעבר בקבינט המומחים של ממונה הקורונה, הפרופסור חגי לוין, הודיע על הצטרפותו למפלגה: "הציבור מצפה לשרים וח"כים שפועלים למעננו באחריות, ביושרה, על בסיס המלצות אנשי המקצוע בתקופת משבר הקורונה נוכחנו שאין זה המצב השכיח כיום במדינת ישראל, והתוצאה טרגית", המשיך פרופסור לוין. "הצטרפתי לתל"ם על מנת להיות השינוי שאני רוצה לראות בעולם ובמטרה להשתלב בהנהגה הלאומית ולהגן על בריאות הציבור והסביבה", כתב לוין בטוויטר.