הנוחתים מדרום אפריקה יופנו לטרמינל 1

הנוסעים מהמדינות האדומות יעברו בדיקת PCR בנתב"ג וייתכן כי יצטרכו גם לעבור בדיקה נוספת מספר ימים לאחר מכן. מדינות בעולם שוקלות לאסור כניסת ישראלים אליהן עקב הדיווחים על גילוי הווריאנט בארץ

זמן צפייה: 02:01

בהחלטה שהתקבלה הערב (שישי) הוחלט כי הנוחתים ממדינות דרום אפריקה, בהן נפוץ זן הקורונה החדש "אומיקרון", יופנו בנמל התעופה בן גוריון לטרמינל 1, זאת על מנת להפרידם משאר הנוסעים ממדינות שאינן אדומות.

בנוסף לכך, יעברו בנוסעים בדיקת PCR בטרמינל ויכנסו לבידוד עד לתשובה, וייתכן כי יצטרכו גם לבע בדיקה נוספת לאחר מספר ימים, זאת בהתאם להחלטת קבינט הקורונה שיתכנס מחר.

כמו כן, יצטרך קבינט הקורונה להכריע בשאלות נוספות, ביניהן מה תהיה ההתייחסות לטיסות הקונקשן. משרד הבריאות כבר סימן את היעדים בהם מתמשים נוסעים רבים כקונקשן לישראל מאפריקה - טורקיה ואיחוד האמירויות, וייתכן כי גם הן יוגדרו כמדינות אדומות.

בתוך כך, מדינות שונות שוקלות לאסור גם את כניסתם של ישראלים, גם כאלו המחוסנים בחיסון שלישי, זאת עקב הדיווחים על גילוי הווריאנט החדש בארץ.

כזכור, מוקדם יותר היום ערכו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ מסיבת עיתונאים, בעקבות גילוי נדבק ראשון בזן החדש של הקורונה. לדברי ראש ההמשלה, במערכת הבריאות מעריכים כי יש מספר נדבקים נוספים בווריאנט שהגיע מדרום אפריקה.

"הנגיף החדש מדאיג ביותר. הוא הביא הרמת דגל במשרד הבריאות בארץ ובכל העולם", אמר ראש הממשלה. עוד הוסיף בנט כי "סגר לא על הפרק", אך המליץ לא לטוס לחו"ל. קבינט הקורונה, כאמור, יתכנס במוצאי שבת לדון בהחלטות.