לראשונה בישראל: זוהה הווריאנט החדש מדרום אפריקה

לאחר ששבע מדינות באפריקה הוכרזו אדומות בשל התפרצות הזן החדש של הקורונה, מקרה הדבקה ראשון זוהה בישראלי מחוסן ששב ממלוואי. קיים חשד כי שניים נוספים, שגם חוסנו, נדבקו בנגיף

זמן צפייה: 01:09

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי זוהה הווריאנט החדש מדרום אפריקה לראשונה בישראל. מדובר בישראלי ששב ממלוואי, ובנוסף קיים חשד לעוד שני מקרים של שבים מחו"ל שכרגע ממתינים לתוצאות הריצוף שלהם, והם נשלחו לבידוד. בשלושת המקרים מדובר במחוסנים והחקירה נמצאת בעיצומה אחר מגעים נוספים. ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים דיון מיוחד בנושא, שבו יקודם רכש של ערכות בדיקת PCR שמותאמות לזיהוי מוגבר של הווריאנט החדש.

אמש כבר ננקטו ננקטו צעדים, כדי למנוע את כניסת הזן החדש לארץ - כך לדוגמא שבע מדינות באפריקה, שבהן נרשמה התפרצות של הנגיף, הוכרזו כאדומות. על כן, הוחלט כי כל החוזרים מהמדינות דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני יידרשו בבידוד במלוניות קורונה לשבעה ימים, וישחוררו רק לאחר ביצוע שתי בדיקות PCR שליליות. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד של 14 ימים. כמו כן, תיאסר הכניסה לזרים ממדינות אלו.

בתוך כך, בעולם מביטים הבוקר לאפריקה בחשש, שם התפרץ הזן החדש שטרם ניתן לו שם, אך מכונה B.1.1.529. ממחקרים ראשוניים שערכו עליו עולה כי מדובר בתת זן של ווריאנט הדלתא, שעבר מוטציות רבות. כמו כן, הוא עלול להיות מדבק יותר ועמיד בפני החיסון, אך חשוב לציין כי זה עדיין לא חד משמעי.

בדומה לישראל, גם בבריטניה, ביפן ובסינגפור נקטו באיסור לטוס אל המדינות שבהן מתפרץ הזן החדש. אזרחים שיחזרו ממדינות אלו יידרשו בבידוד של עשרה ימים. "אנחנו צריכים עוד מידע, אבל כבר נוקטים במשנה זהירות", אמר שר הבריאות הבריטי. עם זאת, יש לציין, כי טרם זוהה מקרה הדבקה בווריאנט במדינה. הבוקר קראו באיחוד האירופי לשקול לעצור את כל הטיסות ממדינות דרום אפריקה שבהן התגלה הזן המדבק.

עד כה אובחנו 77 מקרים של הדבקה בווריאנט החדש באזור מסוים אחד בדרום אפריקה, אבל כאמור, נראה שלנגיף יכולת להתפשט במהירות. חוקרים במדינה אף מעריכים כי 90% מהמאובחנים באזור ההתפרצות נדבקו בזן החדש.