רה"מ: פוליטיקאים מנעו מאיתנו הטלת סגר קצר והדוק בשל פופוליזם

נתניהו נשא דברים במתחם חיסוני הקורונה באום אל-פחם לצד המחוסן המיליון, והפנה אצבע מאשימה כלפי שרים, בטענה שסיכלו כוונה להורות על הנחיות מגבילות יותר: "רוצים להדק את הסגר לכמה ימים"

זמן צפייה: 01:28

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שישי) במתחם חיסוני הקורונה באום אל-פחם, לשם הגיע הישראלי המיליון שקיבל את החיסון. בדברים שנשא, הפנה נתניהו אצבע מאשימה כלפי שרים עליהם טען כי סיכלו כוונה להורות על הנחיות מגבילות יותר, וטען: "פוליטיקאים מנעו מאיתנו לעשות סגר קצר והדוק כפי שרצינו, מסיבות פופוליסטיות". השר בני גנץ הגיב לדברים, ומסר: "אכיפה ומניעה במקומות שצריך מונעת סגרים במקומות שלא צריך".

נתניהו, שהגיע למקום יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, גילה כי כשבוע לאחר שתקנות הסגר השלישי נכנסו לתוקפן - ייתכן כי הן יוחמרו. "אחנו רוצים להדק את הסגר לכמה ימים - ואז לפתוח", אמר, "וכן נבדוק את עניין מערכת החינוך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסנקורן: גנץ ניהל מאחורי גבי מו"מ לריקון סמכויות תפקידי

כשבועיים לאחר שהחל המבצע: כמיליון ישראלים התחסנו נגד הקורונה

בשל הקרע בממשלה: קובי שבתאי ימונה בינתיים רק למ"מ המפכ"ל

בהמשך, ראש הממשלה סיפר כי שוחח עם מנכ"ל חברת התרופות "פייזר" "12 פעמים ביום", כלשונו, וכך גם עם בכירים ב"מודרנה", איתם דיבר ארבע פעמים. "יש לנו אחריות להפיץ את החיסונים אנחנו שוברים את כל השיאים וזזים קדימה במהירות עצומה".

"הקדמנו את כל העולם", המשיך, וציין כי "ברגע שנגיע למסה קריטית של מתחסנים, אפשר יהיה לפתוח את המסחר, החנויות והמסעדות, אפשר יהיה לנסוע לחו"ל לעסקים או לטייל. אני קורא לציבור להתחסן". "ישראל תהיה המדינה המחוסנת הראשונה בעולם", סיכם אדלשטיין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין עם המחוסן המיליון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין עם המחוסן המיליון | צילום: חיים צח, לע''מ

כאמור, ישראל הגיעה הבוקר למיליון מתחסנים, זאת כאשר אתמול נשבר שיא חדש עם יותר מ-153 אלף ישראלים שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון באחת מ-325 התחנות הייעודיות הפזורות ברחבי הארץ. כל זאת, כשבועיים בלבד לאחר שמבצע "לתת כתף" יצא לדרך.