מודרנה הגישה ל-FDA בקשה לאישור החיסון לקורונה

חברת התרופות תהיה השנייה שמגישה בקשה לאישור חירום ממנהל התרופות והמזון האמריקני ומהאיחוד האירופי. זאת, לאחר שמתוצאות הניסוי שלה עולה כי החיסון שפיתחה יעיל ב-94.1% מהמקרים

חיסון קורונה של "מודרנה"
חיסון קורונה של "מודרנה" | צילום: רויטרס

חברת התרופות מודרנה הגישה היום (שני) בקשה למנהלת התרופות והמזון האמריקני ולאיחוד האירופי לאישור חירום עבור החיסון נגד הקורונה שפיתחה. בכך מודרנה תהפוך לחברה השנייה שהגישה את הבקשה, לאחר פייזר. כמו כן, החברה עדכנה כי מהתוצאות הסופיות של הניסוי עולה כי החיסון יעיל ב-94.1% מהמקרים.

כזכור, חברת מודרנה הודיעה לפני כשבועיים כי החיסון שהיא פיתחה לקורונה נמצא יעיל בכ-95%, על פי תוצאות ראשוניות. זאת, שבוע לאחר שחברת התרופות "פייזר" בישרה אף היא על תוצאות משביעות רצון לקראת פיתוח החיסון.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גופתו של יונתן היילו נמצאה בחוף הים בנתניה

ראש המכון הביולוגי: "החיסון יעיל – נתקלנו בעיכובים מיותרים"

הוארך מעצר הגבר שירה בפורץ רכבו בערד: "ראיה חדשה ודרמטית"

מקרר לשמירת חיסוני קורונה
מקרר לשמירת חיסוני קורונה | צילום: צילום מסך

כידוע, ישראל כבר חתמה בעבר על הסכם עם חברת מודרנה, לפיו בתום הניסוי - ובהתאם לתוצאות, החברה תספק לישראל כמיליון מנות של חיסון. עבור צעד זה, שילמה המדינה סכום זמני של 66 מיליון דולרים, שהם כרבע מיליארד שקלים.

המדען הישראלי ד"ר טל זקס, המשמש כמנהל הרפואי של מודרנה, אמר לחדשות 13 כי "זה הרגע הכי מאושר בחיי, להיות מסוגל לפתח את החיסון הזה שמראה יעילות גבוה"