שביתת עובדי המעבדות: נבדקים שליליים לקורונה לא יקבלו תוצאות

כאלפיים עובדים החליטו לשבות בשל אי הסכמות בינם לבין האוצר. מהיום לא יפוענחו עשרות בדיקות, מלבד למטופלים המאושפזים במחלקות החירום. תוצאות קורונה יגיעו רק למי שאובחן כחיובי לנגיף

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

בשל אי הסכמות עם האוצר ובשיא משבר הקורונה, כאלפיים עובדי מעבדות ישבתו החל מהבוקר (ראשון) ולא יפענחו עשרות אלפי בדיקות מסוגים שונים. החל מהיום ועד להודעה חדשה, לא יפוענחו בדיקות דם, בדיקות לאבחון מחלות או כאלה שנלקחו ממאושפזים שעתידים לעבור השתלת איברים. כמו כן, לא יפוענחו בדיקות למאושפזים שצפויים להשתחרר וגם לא בדיקות לפני ניתוחים שאינם ניתוחי חירום.

בעקבות השביתה, תוצאות קורונה יימסרו רק למי שיתגלו חיובי לנגיף - ולא לנדבקים שיימצאו שליליים. עובדי המעבדות יפענחו רק בדיקות של מטופלים שמאושפזים במחלקות חירום כמו טיפול נמרץ, מיון וחדר לידה. כזכור, כבר לפני כשבועיים התריעו העובדים כי יפתחו בשביתה אם לא ישופרו תנאי העסקתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בבלפור, בקיסריה – ועל הגשרים: אלפים הפגינו נגד רה"מ

ירון לונדון חוגג 80 – וממשיך להיות הילד הרע של עולם התקשורת

בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ: צה"ל תקף עמדות של חמאס ברצועה

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

"לצערי, למרות מגפת הקורונה, ממשלת ישראל מזלזלת בנו ומתעלמת מאיתנו", אמרה אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, "זאת למרות האחריות הכבדה שעל כתפנו ואפילו שאנו מסכנים את חיינו יום יום בעבודה". אדמון סיפרה כי המשא ומתן בינם לבין האוצר נמשך כבר במשך כחמש שנים, והוסיפה: "תנאי העבודה והשכר שלנו מהעלובים במדינת ישראל. אנחנו מתביישים".

"הממשלה העניקה לנו סטירת לחי מצלצלת, במקום להשקיע בפיתוח ובשיפור המעבדות הציבוריות ובעובדים המסורים, שמזה שנים מרוויחים שכר עבדים, היא בזזה את הקופה הציבורית וחתמה על הסכמים סודיים, נסתרים מהעין, עם יזמים פרטים, כדי להתחרות במעבדות הציבוריות, בתנאים לא אפשריים".


אדמון המשיכה וטענה כי בשל תנאי העבודה - הם אפילו לא מצליחים לגייס עובדים חדשים. "מסתבר שתם עידן הפראיירים. אנשים מעדיפים לעבוד במעבדות פרטיות מאשר לעבוד במערך הציבורי המשפיל. השביתה שלנו היא כדי לעצור את ריסוק המערך המעבדתי הציבורי בישראל. אין לנו ברירה אחרת", סיכמה.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לשביתה, ובציוץ שפרסם בטוויטר שלו, כתב: "החל מהבוקר עובדי המעבדות בשביתה. רוב הבדיקות לא יערכו. הממשלה לא תדון בזה, כי היא לא תתכנס. העיקר שהוקם צוות מיוחד לטיפול בנסיעות לאומן".