ירון לונדון חוגג 80 - וממשיך להיות הילד הרע של עולם התקשורת

העיתונאי והמגיש הוותיק מסרב להתיישר עם כללי הפוליטיקלי קורקט. בריאיון מיוחד הוא מספר מדוע לא חוזר בו מהאמירה ש"הערבים הם פראי אדם", ולמה לדעתו ההפגנות נגד רה"מ חייבות להיות אלימות

זמן צפייה: 12:11

העיתונאי והמגיש הוותיק ירון לונדון חוגג 80 - ולדבריו, אותות הגיל ניכרים בראייה, בשמיעה ובהליכה שלו. אולם, זה לא מונע ממנו להמשיך לדחות את התקינות הפוליטית, לא לחזור בו מחלק מדבריו ולהתבצר בעמדותיו. בריאיון מיוחד הוא מספר מדוע הוא לא חוזר בו מהאמירה ש"הערבים הם פראי אדם", למה לדעתו ההפגנות נגד נתניהו חייבות להיות אלימות ומה הסוד שלו לאריכות ימים.

לונדון, שידוע כמראיין חסר פשרות, בז לעיתונאים העכשוויים ומאשים: "הטלוויזיה והעיתונות כולה במצב איום ונורא. זה מקצוע בזוי, כמעט. רמתם של העיתונאים, ממוצע ההשכלה, העניין והיושר והיושרה של העיתונות הוא קטסטרופלי". לדבריו, "העיתונאים אינם שואלים שאלות מרגיזות, ובמקום לעבור בארכיונים ולראות מה עדיין לא נשאל - הם משעממים את הצופים", אמר.

ירון לונדון
ירון לונדון | צילום: חדשות 10

אם היו נותנים לו לראיין היום את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כנראה שזה לא היה מעניין אותו: "אין טעם לראיין פוליטיקאים. או שאתה מכעיס אותם מאוד ואז במקרה הם פולטים משהו שאחר כך עושה כותרת, או שהם מדקלמים דף מסרים". עוד הוסיף: "אם לנתניהו הייתה יכולת להתבונן בעצמו, אז היינו משוחחים שיחה ארוכה: מה בנה אותו, איך הוא קיבל על עצמו בהדרגה את תפקיד המשיח ושאם הוא לא ינהיג את עם ישראל, עם ישראל בסכנה איומה, איך זה קורה".

בקשר להפגנות בבלפור, אמר לונדן: "הפגנה בלי אלימות איננה הפגנה", והדגיש את הדינמיקה ההכרחית לדבריו של האלימות בהפגנות. "טוב שהשוטרים הרביצו, עכשיו יש מרירות ואפשר להגיד שהמשטרה מתנכלת לנו". על אף שהוא מספר כי אינו משתתף בהפגנות מטעמי עצלנות, הוא תורם את חלקו בניסוח הססמאות שמלוות אותה. לשאלה היכן רואה את עצמו בעוד עשור? ענה לונדון כי בגילו לא מתכננים תוכניות וסיפר כי הוא "לא קונה עגבניות ירוקות יותר".