יעילות החיסון מפני תחלואה קשה מהווריאנט ההודי - גבוהה

לפי הערכות המומחים, החיסון מגן מפני סיבוכי הנגיף גם בקרב אנשים שהתחסנו וחלו, ולכן הסיכוי לסגר נראה נמוך. מנהל ביה"ח ספרא: "החיסונים לצעירים מתחת לגיל 30 - בטוחים מאוד"

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

לפי הערכות מומחים בעולם הרפואה, הסיכוי לסגר נראה נמוך לאחר שגובשה ההבנה כי החיסון מגן ביעילות רבה מפני תחלואה קשה של הווריאנט ההודי, גם בקרב כאלה שהתחסנו וחלו. ההערכה נשענת בין היתר על הסתכלות על המצב בבריטניה, שם לא נראית תחלואה קשה למי שהתחסן. נוסף על יעילות החיסון, כאשר קבוצות הסיכון מחוסנות, נראה שישראל ערוכה טוב יותר בנקודת הזמן הנוכחית להתפרצות הווריאנט.

מנהל בית החולים ספרא, ד"ר איתי פסח, התייחס לסוגיית החיסונים בריאיון לחדשות 13: "ההתפרצויות קורות בעיקר אצל אנשים לא מחוסנים. כשמרבית האוכלוסייה תהיה מחוסנת, מרבית התחלואה תהיה קלה עד לא קיימת". פסח דיבר על החיסונים לצעירים מתחת לגיל 30 ואמר: "החיסונים בשכבת הגיל הזו בטוחים מאוד והסיכון לתופעות לוואי נדירות וקלות מאוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הגאווה ה-22 הסתיים: עשרות אלפים חגגו ברחובות ובחופי ת"א

סוכל פיגוע ביצהר: מחבל חמוש בסכין נורה ונוטרל – אין נפגעים

הקונסול הכללי במיאמי: יכול להיות שמספר היהודים הנעדרים יעלה

מסכה זרוקה
מסכה זרוקה | צילום: צילום מסך

מוקדם יותר היום, חובת עטיית המסכות במבנים סגורים נכנסה לתוקף, זאת ברקע העלייה בתחלואה ומניין הנדבקים היומי, שלראשונה מזה שבועות חצה הבוקר את רף ה-200.

החובה לא תחול על ילדים בני פחות משבע, אדם שמוגבלות מונעת ממנו לעטות מסכה, אדם שנמצא בחדר לבד, שני עובדים העובדים יחד באופן קבוע ואדם המבצע פעילות ספורט. כמו כן, המליץ משרד הבריאות לעטות מסכות בהתקהלויות בשטחים פתוחים, בין היתר במצעד הגאווה שהתקיים היום.