ישראל הציעה לסייע בזירת האסון במיאמי - אך טרם קיבלה מענה

ברקע המשך המאמצים לאיתור הנעדרים, תושבי השכונה היהודית מאשימים את הרשויות המקומיות בטיפול הכושל לטענתם: "לא רואים שנעשות מספיק פעולות". עד כה ישנם 37 יהודים שגורלם לא ידוע

זמן צפייה: 12:39

אסון קריסת המבנה במיאמי: ישראל הציעה היום (שישי) לשלוח צוותי חילוץ שיסייעו במאמצים לאיתור הנעדרים, אך הרשויות בפלורידה טרם ענו לבקשתה, זאת למרות שהסיכוי למצוא ניצולים נוספים ככל שעוברות השעות - קטן משמעותית. עד כה, 36 שעות מאז שאירע האסון - חולצו רק שני בני אדם.

בתוך כך, מתרבים הדיווחים לפיהם מזה זמן רב החלו להופיע סדקים בקירות הבניין, אשר לוו בנזילות מבריכת השחייה. זאת ועוד, שמעון ודובינסקי, מהנדס וחוקר בכיר באוניברסיטת פלורידה, טען כי כבר יותר מ-20 שנים, המבנה שקרס שקע באופן עקבי מספר מילימטרים בכל שנה. השערה נוספת בדבר סיבת קריסתו החלקית של הבניין, היא שמלחי הים והרוחות גרמו לעיכול הברזל וקורת הפלדה, שלא יכלו להמשיך לעמוד במעמסה.

המבנה שקרס חלקית במיאמי
המבנה שקרס חלקית במיאמי

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הגאווה ה-22 יצא לדרך: עשרות אלפים חוגגים ברחובות ת"א

ברקע העלייה בתחלואה: חובת עטיית המסכות במבנים נכנסה לתוקף

דיווח: ממשל ביידן מתכוון לסגת מההכרה ברמת הגולן כחלק מישראל

מיאמי, קריסה, בניין
הבניין שקרס במיאמי | צילום: רויטרס

"נכון לעכשיו, מספר היהודים הנעדרים באסון קריסת הבניין עומד על 37, אך ייתכן שמספר זה יעלה" - כך אמר היום לחדשות 13 מאור אלבז, הקונסול הכללי של ישראל במיאמי, ברקע המשך ניסיונות החילוץ מזירת האסון. עוד הוסיף אלבז: "לא ידוע לנו אזרחים ישראלים בין הלכודים. עד כה לא קיבלנו שום פנייה קונסולרית ממשפחות בישראל".

בהתייחסו של הקונסול הכללי לאפשרות של משלחת סיוע ישראלית במיאמי, אמר: "הצענו להנהגה הפוליטית והמקצועית בארה"ב לשלוח צוות של יחידת החילוץ של פיקוד העורף, ואנחנו ממתינים להחלטתם". בהמשך לכך, ארגון איחוד הצלה הודיע היום כי משלחת חירום של יחידת חוסן תצא למיאמי במוצאי שבת.

עוד הוסיף לומר אלבז: "אתמול ראינו כלים הנדסיים שפועלים באזור, יחד עם יחידת הכלבנים שמסייעת לחיפוש הנעדרים. עם זאת, הצוותים חוששים מתנאי העבודה, כגון קריסה אפשרית נוספת של הבניין, השריפה שפרצה במהלך ניסיונות החילוץ והגשם". כמו כן, אמר כי "שוחחתי עם שר החוץ הישראלי, והוא הורה לנו לסייע למשפחות יהודיות ככל הניתן באמצעות מזון, תרופות ובגדים".

מיאמי, קריסה
המגדל שקרס במיאמי | צילום: wplg

תושב יהודי של השכונה במיאמי שבה קרס המבנה, אמר בריאיון לחדשות 13: "חבר ילדות שלי מגיל 3 קבור בין ההריסות. הוא כמו אח בשבילי", סיפר התושב והוסיף: "הוא, בתו וחתנו התגוררו באחת הדירות בבניין. אנחנו מאמינים שהם חיים ומחכים לראות ולשמוע שנותנים להם עזרה. בינתיים לא רואים מספיק פעולות שנעשות על מנת לסייע, הם לא מעדכנים אותנו".

אנדי רויטמן, חובש מארגון הצלה, סיפר לחדשות 13: "הגענו כ-10 דקות לאחר קריסת הבניין, הצלחנו לעזור לאנשים לצאת מהבניין ולטפל באנשים שנזקקו לכך. אנחנו כאן כבר למעלה מ-30 שעות, ואנחנו מנסים לעזור במה שאפשר".

"מדובר באסון יהודי גדול, זו שכונה יהודית שבקרבה יש הרבה בתי כנסת. האסון נוגע לנו כמשפחה", אמר רויטמן והוסיף: "אנחנו בקשר תמידי עם מד"א, ואנחנו מתכננים ביחיד את הפעולות הבאות. תמיד יש חשש שהבניין יקרוס עוד".

מיאמי, מגדל מגורים שקרס
ניסיונות החילוץ ממגדל המגורים שקרס במיאמי | צילום: רויטרס