בכירים במשרד הבריאות: יש לעצור את הטיסות הישירות מהודו לארץ

ברקע המשבר ההומניטרי המחריף בהודו, הגורמים אמרו לחדשות 13 כי הטיסות בין המדינות לא נפסקו בשל הגעת סטודנטים ועובדים זרים. "מרחב הטעות משמעותי מדי – השמיים לא ייפלו אם נעצור הטיסות"

זמן צפייה: 05:03

גורמים בכירים במשרד הבריאות אמרו היום (שני) לחדשות 13 כי "צריך לעצור את הטיסות הישירות מהודו לישראל לפחות לכמה שבועות, עד שהמצב שם יתייצב". זאת, ברקע המשבר ההומניטרי ההולך ומחריף במדינה, כאשר ביממה האחרונה, בפעם החמישית ברציפות, נשבר שיא הנדבקים מקורונה ביממה - יותר מ-350 אלף.

"הסיבה שלא עוצרים היא סטונדטים שמגיעים משם ועובדים זרים", אמרו הבכירים. "אבל, השמיים לא ייפלו אם למשך כמה שבועות הטיסות הישירות ייפסקו. מרחב הטעות עלול להיות משמעותי מדי".

‏עמדתם המקצועית של הגורמים הבכירים מנגודת לעמדתו של ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, שלדעתו עדיין שאין צורך לבטל את הטיסות הישירות להודו. לטענתו, מי שירצה לחזור ארצה יעשה זאת דרך טיסות המשך (קונקשן) על מנת לעקוף את האיסור, ולכן יהיה קשה הרבה יותר לאתר את השבים מהודו ארצה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהיום: הורים עם תו ירוק או בדיקה שלילית יוכלו להיכנס לבתיה"ס

בעקבות הירי לדרום: ישראל סגרה את מרחב הדיג ברצועת עזה

"ארץ נוודים" זכה באוסקר לסרט הטוב ביותר; אכזבה ל"עין לבנה"

שריפת גופות של קורבנות הקורונה בהודו
שריפת גופות של קורבנות הקורונה בהודו | צילום: רויטרס

יש לציין כי ‏על פי הנתונים של משרד הבריאות, הודו היא מובילת ייבוא התחלואה לישראל, עם שיעור של יותר מ-6% מאומתים, בטווח של עד שבועיים מהנחיתה. לשם השוואה, המדינה הבאה אחריה היא אתיופיה עם 2.5%, ומלבדן רק אוקראינה עם יותר מ-1%.

זאת ועוד, מוקד המגפה הגדול ביותר בעולם כרגע הוא הודו, שם הקורונה משתוללת כאשר ביממה האחרונה נרשם שיא נדבקים במדינה כלשהי מאז פרוץ המגפה, לאחר שיותר מ-354 אלף אזרחים אובחנו חיוביים. כמו כן, נשבר שיא המתים ביממה בהודו - 2,806. עד כה נדבקו במדינה יותר מ-17.3 מיליון איש, ויותר מ-195 אלף מתו.