בעקבות הירי לדרום: ישראל סגרה את מרחב הדיג ברצועת עזה

לאחר שבמהלך הלילה נורו שלוש רקטות, מהן 2 יורטו ואחת התפוצצה בשטח פתוח, המתפ"ש הודיע על תגובת צה"ל: "חמאס אחראי לנעשה ברצועה". בת 28 בהיריון מתקדם נפלה בדרך למרחב המוגן, מצבה קל

זמן צפייה: 06:42

ישראל סגרה החל מהבוקר (שני) לחלוטין את מרחב הדיג ברצועת עזה - כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן. תחילה, צומצם המרחב מ-15 מיילים ימיים לתשעה, אך בהמשך כאמור נסגר סופית. זאת, בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה זה הלילה השלישי ברציפות.

דובר צה"ל מסר כי "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל". במהלך הלילה נורו שלוש רקטות נוספות לעבר הדרום, שתיים מהן יורטו ואחת התפוצצה בשטח פתוח. אמש נורתה רקטה נוספת, שהתפוצצה בשטח פתוח.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עקב העימותים בירושלים: המשטרה אישרה להסיר המחסומים בשער שכם

רה"מ שוקל להציע לאחד מראשי "גוש השינוי" להיות ראשון ברוטציה

הממשלה צפויה לאשר הקלות: התקהלות בשטח פתוח – עד 500 בני אדם

סירות דיג מול חופי עזה
סירות דיג מול חופי עזה | צילום: רויטרס

צעירה בת 28 בהיריון מתקדם פונתה לבית החולים ברזילי כשהיא סובלת מחבלה בכתף, לאחר שנפלה בעת שרצה למרחב המוגן בשדרות. היא מאושפזת תחת להשגחה צמודה. שני גברים כבני 30 ו-50 נחבלו גם הם ונפצעו קל.

אמש, צה"ל העביר מסר לחמאס, לפיו לא יסבול "טפטופי ירי" במהלך חודש הרמדאן. במקביל, שר הביטחון בני גנץ דרש מראש הממשלה נתניהו לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות האירועים בדרום.

שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל | צילום: דדי פולד

אתמול ארגון הטרור העביר מסר למצרים, לפיו יפעל לעצירת הירי על ידי ארגונים שונים ברצועה, אך לא התחייב שהירי ייפסק לחלוטין. לפי המסר שהעביר חמאס, אם העימותים בירושלים יימשכו, הוא לא יוכל לעצור את ירי הרקטות.