שר הבריאות מגבה את אנשי משרדו: "הופתעתי מהביקורת של בנט"

בריאיון לחדשות 13 סיפר הורוביץ כי שוחח עם ראש הממשלה על הביקורת שהשמיע נגד בכירי משרדו: "אמרתי להם להמשיך להביע דעה ללא מורא". על אי כינוס הקבינט: "לא היה צורך"

זמן צפייה: 09:50

שר הבריאות ניצן הורוביץ התראיין הערב (שלישי) לחדשות 13 והתייחס לדברים שאמר ראש הממשלה נפתלי בנט על בכירי משרד הבריאות. "הופתעתי מהדברים. הם לא היו במקום ובטח לא בנסיבות שנאמרו. אני תומך ומגבה את אנשי משרד הבריאות".

"הם עושים את חובתם ועובדים במצוינות", המשיך הורוביץ. "הבעתי בפני ראש הממשלה את הביקורת. שוחחתי עם הבכירים, אמרתי להם שאני מגבה אותם ושחשוב שיגידו את דעתם המקצועית. הם מבינים שלנו יש שיקולים יותר רחבים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנרל מילי: "פיגוע של אל קאעידה בארה"ב בשנה הקרובה – אפשרי"

מחקר בארה"ב: לגליזציה של מריחואנה לא הביאה לעלייה בצריכת הסם

מתנחלים תקפו פלסטינים ואת רכושם בדרום הר חברון • תיעוד

בהמשך התייחס לניהול המשבר בבתי החולים והמחסור במכונות האקמו: "אני מרוצה מהנתונים שיורדים בימים האחרונים, יש מגמה חיובית. אני אמרתי מתחילת הגל שצריכים לחיות לצד הקורונה. במערכת הבריאות צריכים משאבים, כוח אדם. המצב קשה בבתי החולים כי במשך 20 שנה הממשלות חנקו את הבריאות. אני בגישה סוציאל-דמוקרטית ואני רוצה לעשות מהפכה - להביא כוח אדם ותקציבים".

"חיים לצד הקורונה משמעו לשמור על מדינה פתוחה. אני אמרתי שלא יהיה סגר. אני לא חושב שצריך הגבלת התקהלויות, המגמה בירידה וצריך להקפיד על ההנחיות. הכל נעשה תוך שיתוף והתחשבות בהמלצות הבריאות. הבוסטר השלישי נעשה לפי המלצות הגורמים שלנו והם ברמה הגבוהה היותר- אני סומך עליהם לחלוטין".

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שר הבריאות נשאל מדוע לא כונס קבינט הקורונה. לדבריו, "לא היה צורך, קיבלנו את ההחלטות תוך היוועצות עם הגורמים הרלוונטיים. הנתונים שאנחנו רואים היום, מראים שהמחלה היא בעיקר של אנשים שלא התחסנו. אנשים צריכים להתחסן ולהגן על עצמם".

על מתווה החינוך והפיילוט שייערך בקרוב אמר כי "אנחנו במצב שהמגפה מדביקה אלפים. במצב כזה צריך לנקוט בזהירות. אנחנו רוצים לצמצם את הבידודים. במידה שהפיילוט הזה יצליח - אני מניח שבאמצע אוקטובר ניישם את זה בצורה רחבה".

לבסוף, הורוביץ נשאל האם הוא תומך בתיעדוף טיפול למחוסנים על פני לא מחוסנים והבהיר כי "אין דברים כאלה במערכת הבריאות הישראלית. כל בן אדם שזקוק לטיפול יקבל טיפול על פי הקריטריונים הרפואיים. לא משנה מאיפה הוא בא, מה העדה, המין או הנטייה המינית שלו. ברגע שאדם נכנס לבית חולים בפיקוח משרד הבריאות - כולם שווים. את העיקרון של שוויון נשמור בכל מחיר".