בנט: "עם כל הכבוד למומחים - חלקם לא רואים את התמונה המלאה"

"תפקידם לתת אינפוט רפואי. אני מקבל את ההחלטות והאחריות עליי", אמר ראש הממשלה על ביקורת בכירי משרד הבריאות. הורוביץ: "הם מצילים חיים כל יום, חייבים כבוד הדדי"

זמן צפייה: 02:30

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הערב (שני) בתדרוך כתבים למשבר הקורונה וענה לביקורת אנשי משרד הבריאות שודרשים להטיל מגבלות נוספות על מנת לבלום את התחלואה. "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה". בנוסף, התייחס לסוגיית הגרעין ולנאומו באו"ם מוקדם יותר היום.

את הדברים אמר על רקע קריאות בכירי משרד הבריאות להגביל התקהלויות על מנת למנוע התפשטות נוספת של התחלואה הביקורת וההכפשות שנשמעו לאחרונה על ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס. "אני מעריך את אנשי משרד הבריאות, תפקידם לתת אינפוט רפואי. אני מקבל את ההחלטות והאחריות עליי - לא עליהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט במסר לאיראן: "אין לנו מותרות לאפשר להם נשק גרעיני"

בן 4 נהרג מפגיעת אוטובוס בפזורה הבדואית בנגב

תושב הצפון בן 15 מואשם ברצח – בגלל סכסוך על נערה

ראש הממשלה בנט בנאומו באו''ם
ראש הממשלה בנט בנאומו באו''ם | צילום: אבי אוחיון /לע''מ

"המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי", המשיך ראש הממשלה. "הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו, חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת. אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו. אם מנתחים מוקדי תחלואה - זו מגפת המגזרים והלא מחוסנים. מה הקשר בין לסגור הופעה עם תו ירוק להתפרצות ברמת הגולן - אני נגד סגירות רוחביות".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו וכתב:"שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה. המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית. מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט".

כמו כן, ראש הממשלה התייחס גם למתווה החינוך והוסיף: "הוריתי שכל הורה בישראל יקבל ערכה עם 20 בדיקות - וכולם יעשו בדיקות. כל הורי ישראל יקבלו הוראה ביום מסוים לבדוק את הילדים".

ראש הממשלה אף דיבר על סוגית איראן וביקר את הגישה לפיה "מאוחר מדי והכל אבוד". בנוסף, אמר ש"אם נפעל עקבית בכל המימדים הרלוונטיים אפשר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אני אומר 'לא' להתראות אפוקליפטיות אלא לקחת יוזמה. קצב ההתקדמות האיראנית בעייתי ואנחנו פועלים גם בהווה וגם בעתיד - פעולה נחושה יכולה לעשות את ההבדל".

"לגבי הפלסטינים", שכזכור לא הוזכרו בנאומו באו"ם, "לא הזכרתי אותם לא בגלל שהם לא קיימים. הם קיימים אבל המטוטלת נטתה כל הזמן רק לדיון בסוגיה פלסטינית והחלטתי לעשות את ההיפך".