מנכ"ל משרד הבריאות הקודם נגד הממשלה החדשה: "חסרי ניסיון"

פרופ' חזי לוי מבקר את התנהלות הממשלה בטיפול במשבר הקורונה: "היה צריך לטפל לפני כדי לא לרוץ אחרי הזנב של עצמנו"

פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות
פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' חזי לוי, תקף היום (חמישי) את התנהלות הממשלה בעקבות עליית התחלואה והטיפול במגפת הקורונה. ״השרים החדשים הם חסרי ניסיון", אמר לוי, "בדיעבד היה צריך לטפל לפני כדי לא לרוץ אחרי הזנב של עצמנו״.

כמה שעות לפני כן, מתח מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, ביקורת חריפה נגד הרעיון של סגר שעלה בקבינט הקורונה. לדבריו, החמרת ההגבלות "תגרום נזק עצמו למשק - ואין לכך שום הצדקה". נוסף על כך, בלינקוב הוסיף כי בפעם הזו לא יינתנו תשלומי חל"ת, משום ש"זה מנגנון שמתמרץ אנשים להישאר בבית ולא לעבוד - עד היום מתמודדים עם הנזקים שלו".

מוקדם יותר הבוקר, בריאיון לגל"צ, אישר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, את פרסום חדשות 13, לפיו נשקלת האפשרות להטיל סגר שיחל כבר בעוד שבועיים, כדי לקצרו. יש לציין כי בכירים בקבינט הקורונה ובמערכת הבריאות תומכים ברעיון.

כזכור, אמש החליט קבינט הקורונה על החלת הגבלות נוספות על הציבור בישראל, כאשר בין היתר התו הירוק יורחב גם למקומות בהם ישנה התקהלות בת פחות מ-100 אנשים. כמו כן, בעוד שבועיים יחול התו הירוק על כל הגילים, כאשר תושלם הקמת מערך הבדיקות המהירות. בנוסף, חובת מסכות תחול בכל התקהלות בחוץ והורים לילדים מאומתים יחוייבו בבידוד גם כן.

הגבלות נוספות שהוטלו כוללות מעבר משרדי הממשלה וככל הניתן המגזרי הציבורי, למתכונת עבודה היברדית עם נוכחות של 50% במשרד, כאשר המנכ"ל רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. לפי שעה, הומלץ גם למגזר הפרטי לנהוג ככה.