בכירים בקבינט: כדי לקצר את הסגר - יש להתחיל אותו כבר באוגוסט

חברים בקבינט הקורונה ובכירים במערכת הבריאות תומכים באפשרות של החמרת ההגבלות בעוד שבועיים • בכירים במערכת הבריאות על שרים בקבינט: "לא מבינים שהגענו לצומת קריטי במגפה" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:44

בכירים בקבינט הקורונה העלו את האפשרות להתחיל את הסגר כבר בעוד שבועיים, כדי לקצר אותו - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. נוסף על כך, גם בכירים במשרד הבריאות תומכים בהקדמת הסגר, אם התחלואה הקשה לא תרד. יש לציין כי בכירי המשרד מעוניינים לדרבן את הציבור ללכת להתחסן ולהקשיב להנחיות בעזרת האיום בסגר.

בין חברי הקבינט שתומכים בהצעה נמצא שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שאמר כי "לפי המודלים שמוצגים לנו, ברור לגמרי שבספטמבר נידרש לסגר. גם יהיה סגר ארוך של לפחות חודשיים כי מספר החולים יעלה, לכן אני מציע סגר מלא כבר באמצע אוגוסט. זה יקצר את הזמן שאזרחים יצטרכו לשבת בבית".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, בכירים במערכת הבריאות תקפו חברים בקבינט הקורונה, כאשר לטענתם "יש שלושה שרים ושרות שלא בדיוק מבינים שהגענו לצומת קריטי במגפה. הם ממשכים להגיד שאנחנו מדינה מחוסנת ולא צריך הגבלות, אז איך מספר החולים הקשים פה זינק פי 10 בתוך חודש?". כמו כן, הבכירים מתחו ביקורת גם על חלק מהחלטות הקבינט: "אסור לדחות את התו הירוק לילדים עד 20 באוגוסט, זה מחולל הדבקה, שמסכן את הפתיחה המלאה של שנת הלימודים".

‏מוקדם יותר אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ בעת שליווה את הוריו לקבלת מנת חיסון שלישית נגד קורונה כי "המטרה שלנו היא להימנע מסגר, לא נכון ולא צריך להשתמש במושג הזה בקלות – זה המוצא האחרון. אפשר להימנע מהצעד הזה רק אם הציבור יתחסן מהר ואם נקפיד על ההנחיות".

"סגר הוא לא גזירת גורל - רק אם נגלה כולנו אחריות אישית, נצא להתחסן ונשמור על ההנחיות נוכל להימנע מצעדים חריפים יותר", אמר שר הבריאות. "אני קורא לכל הציבור, בדגש על בני הנוער, האוכלוסייה המבוגרת, והציבור הערבי והמגזר החרדי, שם אחוז ההתחסנות נמוך מאוד – אל תסתכנו – תתחסנו".