פרופ' גרוטו: "חוששים שתגיע מוטציה חדשה מחו"ל"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הסביר בריאיון לחדשות 13 כי המלצתו לזמן הקרוב היא לצמצם את הכניסות והיציאות מהארץ, עד ששיעור המחוסנים באוכלוסייה יגדל: "לתקופה קצרה, לא בלתי מוגבלת"

זמן צפייה: 05:00

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום (שישי) בריאיון לחדשות 13 כי גורמי המקצוע חוששים מהתפשטות של המוטציה בישראל, ולכן ממליצים לצמצם את הכניסות והיציאות מחו"ל.

"בתוך המדינה אנחנו מצליחים לחסן והסגר מתחיל לתת את אותותיו", הסביר גרוטו. "אבל אנחנו חוששים שיגיע איזה משלוח של מוטציה חדשה מחו"ל, ולכן ההמלצה שלנו היא לצמצם כמה שניתן את הנסיעות מהארץ לתקופה קצרה, לא בלתי מוגבלת".

המשנה למנכ''ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו | צילום: חדשות 13

עוד כתבות בנושא >>

הירידה בתחלואה: 7,099 נדבקים חדשים – 8.9% מהבדיקות חיוביות

פרופ' גרוטו: להימנע משימוש במסכות בד ביתיות בעקבות המוטציות

החיסון וסימני השאלה: פרופ' גרוטו עונה על כל השאלות הקשות

גרוטו הוסיף כי עדיין מוקדם לפתוח את החיסונים לכל הגילאים. "אין עדיין מספיק במלאי", אמר. "יש תחזית מלאי, אבל כרגע אנחנו לא רוצים שלא יהיה מספיק בשביל מנה שנייה או שלא תהיה מנה ראשונה לכולם. כשתהיה כמות מספקת נוכל לפתוח את זה לכולם, אבל זה עוד לא הרגע".

אתמול, כזכור, ועדת התעדופים במשרד הבריאות המליצה לחסן גם נערים בני 18-16, כדי להבטיח את קיום הבגרויות. גם תלמידים שכבר מלאו להם 19 אך עדיין לא סיימו את כיתה י"ב יחוסונו. זאת, לאחר שמשרד הבריאות אפשר גם לבני 40 ומעלה להתחסן נגד הקורונה. טרם ברור אם התיכוניסטים יתחסנו במתחמי החיסונים או בבתי הספר. מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אימץ את ההמלצה והנחה לגבש תוכנית לקיומה כבר משבוע הבא.

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 7,099 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו 81,828 בדיקות, מהן 8.9% היו חיוביות. זהו היום השלישי ברציפות שבו נרשמת ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-585,746, מהם כ-82 אלף עדיין פעילים.

מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה
מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

עוד עולה מהנתונים כי 1,128 חולים במצב קשה, מצבם של 358 מהם מוגדר קריטי ובהם 310 מונשמים. מניין המתים עלה ל-4,245. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר אתמול בוצעו 224 אלף חיסונים. עד כה חוסנו 2.44 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 850 אלף קיבלו גם את המנה השנייה.