יוון צפויה להפוך למדינה אדומה - החוזרים מהן יחויבו בבידוד

משרד הבריאות הודיע כי בעקבות העלייה החדה בתחלואה במדינה האירופית היא ככל הנראה לא תיכלל ברשימה המדינות הירוקות החל משבוע הבא. מי שיחזור מיוון לישראל החל מ-17.11 - ייכנס לבידוד

זמן צפייה: 02:04

משרד הבריאות הודיע הבוקר (חמישי) כי בעקבות העלייה החדה בתחלואה ביוון מסתמן כי ככל הנראה היא לא תיכלל ברשימת המדינות הירוקות בעדכון הרשימה שייכנס לתוקף ביום שלישי הבא. אם אכן היא תוצא מהרשימה תחול חובת בידוד על מבקרים שיחזרו מיוון לישראל החל מ-17.11.

כאמור, יוון חווה בימים האחרונים עלייה דרמטית במספר המאומתים. אתמול נשבר השיא במדינה כש-2,646 אובחנו חיוביים לנגיף. בשבועות האחרונים כמות הנדבקים היומית חוצה את אלף הנדבקים – זאת לאחר שבמשך הגל הראשון והשני היו מאות בודדות של נדבקים. בעקבות כך, ראש ממשלת יוון הורה היום על סגר במדינה שיימשך שלושה שבועות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה אישר: חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון

מגמת הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות נמשכת; שיא נדבקים בארה"ב

אדלשטיין נגד חוק איי התיירות, צפי לעיכוב פתיחת אילת וים המלח

האי כרתים
האי כרתים | צילום: shutterstock

יוון היא לא המדינה היחידה שתצא מרשימת הערים הירוקות - לפי משרד הבריאות, החל מה-8.11 גם המדינות איטליה, לטביה, ליטא וסרביה לא יכללו ברשימה. מנגד, וייטנאם מוגדרת החל מהחודש כמדינה ירוקה. העדכון הבא של רשימת המדינות הירוקות יתקיים בתאריך ה-9.11.

המדינה בת ה-3,000 איים היא אחד היעדים הפופולריים ביותר לתייר הישראלי, ודאי בתקופת הקורונה וההחלטה המסתמנת תוביל ככל הנראה לביטולים רבים. לצד זאת, אתמול התקבלה בשורה רעה נוספת עבור הישראלים, כשנודע שבשל התנגדותו של אדלשטיין ל"חוק איי התיירות" - המתווה לפתיחת אילת וים המלח ייתקע.