גמזו: "אפשר להדק את הסגר עוד יותר - לא בטוח שזה הזמן לזה"

הממונה על המאבק בקורונה התייחס בריאיון לחדשות 13 לעלייה בתחלואה ואמר: "היה זינוק מ-1 בספטמבר - לא היינו צריכים לפתוח את הכיתות הגבוהות". עוד הודה: "המחשבה על התפטרות חלפה בראשי"

זמן צפייה: 21:36

הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס הערב (ראשון) לסגר ולאפשרות שיוחמרו ההגבלות. "אני לא בטוח שזה הזמן להחמרות נוספות - צריך לדון בזה", הצהיר. "אפשר להדק את זה יותר. הגענו לסגר שני – זה לא צחוק. צריך לקבל החלטות רחבות, להסתכל על החברה, על הכלכלה. בתי החולים במצב קשה וכולנו במצב קשה". עוד הודה: "המחשבה על התפטרות עוברת בראש לא מעט פעמים, אבל אני נחוש".

"סגר זה לא דבר פשוט", המשיך גמזו. "חיפשנו מתווה שהוא קודם כול איסור מאוד גורף ונוקשה על התקהלות ועל פנאי, אבל מצד שני כלכלה עובדת וחופש מדוד בקהילה. זה סגר נושם, זה לא המתווה של מארס. רצינו למצוא איזונים אחרים. עכשיו אפשר להדק את זה יותר. זה טוב שהממשלה מאזנת בין הבריאות לכלכלה".

עוד בחדשות 13:

פרופ' גרוטו: "יש חורים בסגר – נצטרך לחשוב אם לסגור אותם"

משרד הבריאות: 3,406 נדבקים חדשים אובחנו אתמול בקורונה

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

בהתייחס לתוכנית הרמזור אמר הפרויקטור: "התוכנית לא הייתה טעות, הבעיה הייתה בזמן היישום שלה והגענו למצב שהתחלואה זינקה. בשלב הזה יעצתי להקפיא את תוכנית הרמזור. זאת הדרך - יצרנו שותפות של ראשי הערים, ראיתי שינוי מהותי בהליכה לבדיקות, במעורבות שלהם".

גמזו הצהיר כי נרשמה עלייה בתחלואה מאז נפתחה שנת הלימודים, והודה: "לא היינו צריכים לפתוח כיתות גבוהות". לדבריו, "במשך שלושה שבועות הכול יהיה סגור, נייצב את המצב ולאחר מכן נצטרך לדון ונקבל החלטה". בהתייחס להפגנות אמר: "ההפגנות הן ערך דמוקרטי, אבל בתקופה הזו צריך להמעיט בכך ולא להתקהל".

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

מחר: קבינט הקורונה יתכנס לדון בהחמרת ההגבלות / מתן חודורוב

השרים ידונו באפשרות להדק עוד יותר את הגלבות הסגר, כשעל הפרק עומדת האפשרות להגביל את מקומות העבודה הלא חיוניים במגזר הפרטי. צפויה מחלוקת בעניין בין משרד הבריאות לאוצר. שר האוצר ישראל כ"ץ צפוי להתנגד להצעה, ויציע לשלול את פיצויי הקורונה מעסקים שייתפסו פועלים בניגוד להנחיות.

מחר יהיה המבחן האמיתי של הגבלות הסגר, שכן קשה למדוד את הציות כאשר מקומות העבודה נפתחים מחדש - וכולם יוכלו לומר שהם בדרך לעבודה.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הערב הודיעה מכבי תל אביב בכדורגל כי שישה שחקנים ושבעה אנשי צוות אובחנו חיובים לקורונה. זאת, יומיים בלבד לפני המפגש הראשון של הצהובים מול רד בול זלצבורג האוסטרית בפלייאוף ליגת האלופות.

במקביל, הערב קיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב עם שר החוץ גבי אשכנזי ושר המדע יזהר שי, יחד עם פורום מומחים זאת בנושא תחזית העלייה בתחלואה. גנץ אמר בסיום הדיון כי אם לא תהיה היענות להוראות, לא יהיה מנוס מלהדק את הסגר בכדי למנוע את התפשטות התחלואה.

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים במצב קשה עלה ל-643, מהם 170 מונשמים. אתמול אובחנו 3,790 נדבקים חדשים ובוצעו 42,605 בדיקות - כך ששיעור הבדיקות החיוביות עומד על 9.1%. מניין מקרי המוות עומד על 1,236.