גלנט נגד משרד הבריאות: מתעקשים לשים את הילדים מאחור

שר החינוך תקף את מערכת הבריאות וטען שפתיחת בתי הספר מתעכבת מפני ש"הילדים לא צועקים" • חשש במערכת הבריאות: למרות שהעוצר הלילי לא יבלום את ההדבקה - הוא ישמש כצידוק להקלות בשבוע הבא

זמן צפייה: 03:06

שר החינוך, יואב גלנט, ונציגי משרדו מאשימים את נציגי משרד הבריאות בכך שהם עושים הכול כדי לדחות את השבת בתי הספר לפעילות - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. השר גלנט אף תקך בחריפות את מערכת הבריאות ואמר בדיונים פנימיים כי "מערכת החינוך לא נפתחת אך ורק בגלל ההתעקשות של משרד הבריאות לשים את הילדים מאחור, אחרונים בתור, כי הילדים - לא צועקים".

"ההחלטה לדחות את החזרת התלמידים היא טעות חמור שנובעת מחוסר הבנה ואטימות מוחלטת של מערכת הבריאות", המשיך גלנט. "מחליטים החלטות ב'שלוף', אומרים דברים סותרים, ולא יודעים להסביר את האמירות שלהם. במקום להקצות בדיקות ולבדוק את כל המורים, הולכים לקיצון ופעולים בסדר עדיפות לאומי שגוי ובחוסר אחריות שגם לא מסתדר עם שום מקום אחר בעולם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: השפעת עוצר לילי במדינה שבה רוב המקומות סגורים – קטנה

קבינט הקורונה פוזר ללא החלטות: השרים יתכנסו שוב ביום ראשון

נתניהו: ישראל תקבל חיסונים בינואר – הכמות תגדל בכל חודש

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

בתוך כך, למרות התנגדות בכירי מערכת הבריאות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להתעקש ליישם עוצר לילי החל משבוע הבא, ולערוך הלילה ישיבה כדי לקדם את הנושא. כעת, במערכת הבריאות חוששים כי העוצר ישמש כצידוק להקלות, על אף שישראל לא עמדה במדדי התחלואה שנקבעו כחלק מאסטרטגיית היציאה מהסגר.

יתרה מזאת, במערכת הבריאות מעריכים כי העוצר לא "יפצה" על ההדבקה שעלולה להתרחש בקניונים ובמערכת החינוך עם פתיחתם המחודשת, שכן נציגי משרד הבריאות סבורים כי אין לעוצר לילי השפעה ממשית על היקפי התחלואה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס