נתניהו: ישראל תקבל חיסונים בינואר - הכמות תגדל בכל חודש

רה"מ הודיע כי בחודשים הקרובים יתקבלו החיסונים נגד קורונה שפיתחה "פייזר", והדגיש את החשיבות בשמירה על ההנחיות. "חייבים לפתוח את הכלכלה באחריות - אחרת נחזור למקום שהיינו בו"

זמן צפייה: 04:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי) כי ישראל תקבל את החיסונים נגד נגיף הקורונה של ענקית התרופות "פייזר" בחודש ינואר, והכמות תגדל בכל חודש. "הסרנו יחד עם היועצים המשפטיים של שני הצדדים את המכשול האחרון בפני חתימת החוזה", סיפר. לדבריו, הממשלה ממשיכה לפעול כדי להביא חיסונים גם ממקורות אחרים, שכן "כמה שיותר - יותר טוב".

עם זאת, ראש הממשלה סייג ואמר כי "צריך להבין שכיוון שזה ייקח זמן בכל העולם - אנחנו צריכים לשמור על הכללים. אני רוצה לפתוח את הכלכלה, את המסחר ואת כל שאר הדברים - לא פחות מאחרים, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה באחריות, כי אחרת פשוט נחזור בחזרה למקום שהיינו בו".

בהמשך, יצאה הבהרה מטעם ראש הממשלה, לפיה "ראש הממשלה אומר כי תגיע כמות חיסונים משמעותית ברבעון הראשון של 2021, בשאיפה שהחיסונים הראשונים יגיעו כבר בחודש ינואר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: השפעת עוצר לילי במדינה שבה רוב המקומות סגורים – קטנה

קבינט הקורונה פוזר ללא החלטות: השרים יתכנסו שוב ביום ראשון

החל מהלילה: הבידוד יקוצר ל-12 ימים – כפוף ל-2 בדיקות שליליות

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

"הפתיחה תעשה בצורה כזו שכאשר אנחנו פותחים משהו אנחנו גורעים משהו, כדי לצמצמם את סכנת התחלואה", המשיך נתניהו. "ביקשתי היום שיציעו לי תוכנית מסודרת של הרחבת הערים האדומות בצורה כזאת שזה יאפשר לנו לפתוח את יתר המדינה, ואנחנו בודקים גם אפשרויות אחרות".

מוקדם יותר היום התכנס קבינט הקורונה, אך פוזר מבלי שקיבל החלטות. בפתח הישיבה ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החלטות על הקלות יתקבלו רק ביום ראשון. השרים דנו במתווה החזרה ללימודים בכיתות ה'-ו' ובצעדים נוספים לבלימת העלייה בתחלואה, בהם עוצר לילי. משרד הבריאות העלה מספר התסייגויות בנוגע למהלך זה, שכן הוא אינו אפקטיבי מספיק במניעה של חתונות ואירועים דומים.

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

בכחול לבן התנגדו להטלת עוצר לילי. גנץ אמר לשרי מפלגתו החברים בקבינט הקורונה כי יש לקדם את הנושאים הבאים: הורדת סף הכניסה של יישובים אדומים לסגר – מערכת הביטחון ופיקוד העורף יכנסו ביישובים אלו לסיוע מוגבר, קידום מיידי של העלאת הקנסות כפי שסוכם בישיבות הקבינט, פתיחה של אזורי המסחר הפתוחים ביישובים הירוקים ופתיחת כיתות ה'-ו' ביישובים הירוקים.

שר הפנים אריה דרעי אמר לחברי הקבינט: "אני מציע לקצר את ימי הבידוד לשבעה ימים. אנשים לא משתפים פעולה בחקירות האפידמיולגיות, כדי לא להכניס חברים לבידוד. אני משוכנע כי אם נוריד את הבידוד לשבעה ימים, כולל בדיקה לפני ואחרי, זה יעזור לשיתוף פעולה של הציבור וייתן כלי חזק מאוד לבלימת התחלואה". ראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה ברעיון.

עוד הצהיר דרעי בקבינט: "אני ותיק מאוד בממשלה ובקבינט, ואני לא זוכר שפקידים בכירים, שכבודם במקומם מונח, יטיחו האשמות בחברי הקבינט כמו למשל שהם יביאו עלינו סגר שלישי. אני יכול לקבל ביקורת של שר הבריאות, זה תפקידו, אבל שפקידים יטיחו בתקשורת ובאופן גלוי האשמות כאלה - זה לא מקובל". נתניהו הביע תמיכה בדברי שר הפנים: "לא היתה ממשלה שנתנה כך לפקידים להתבטא באופן חופשי".