משרד הבריאות יאשר: שימוש בבדיקות קורונה ביתיות - בקרוב

ברקע הלבטים אם לפתוח את שנת הלימודים במתווה של קפסולות, במערכת הבריאות שוקלים להורות לתלמידים להיבדק באופן עצמאי בבתיהם או בכניסה לבתיה"ס • נמשכת העלייה בתחלואה: 615 מאומתים מחצות

זמן צפייה: 01:14

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי בכוונתו לאשר בימים הקרובים שימוש בבדיקות קורונה ביתיות, זאת על רקע הדיונים בנושא פתיחת שנת הלימודים הקרובה. בעוד שגורמים במשרד הבריאות סבורים כי יש לפתוח את השנה בקפסולות, שר הבריאות ניצן הורוביץ עדיין מתלבט - ואילו שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה כי מבחינתה מדובר מוצא אחרון. בשל כך, כאמור, במשרד הבריאות מתכוונים לאשר את הבדיקות הביתיות, כך שהילדים ייבדקו בבתיהם או בכניסה לבתי הספר בכל כמה ימים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אש: "ייתכן סגר בשבועות הקרובים – המסכות יישארו שנה לפחות"

משפט זדורוב: מומחי תביעה חדשים יעידו במסגרת כתב אישום מתוקן

משפט נתניהו: התקבלה בקשת הפרקליטות – הדיונים יתחדשו בספטמבר

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום כי 615 מאומתים חדשים לקורונה התגלו מאז חצות בישראל. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 5,552, מהם 54 במצב קשה ומתוכם 16 מונשמים. אתמול בוצעו 63,085 בדיקות, 1.38% מתוכן יצאו חיוביות.

מספר החולים הקשים נותר יציב, למרות העלייה במספר הנדבקים. מתוך כלל החולים המאושפזים, 42% אינם מחוסנים, ומתוך כלל החולים קשה - 38.9% אינם מחוסנים. מקדם ההדבקה הוא 1.27 והוא ממשיך במגמת ירידה בימים האחרונים.