משפט זדורוב: מומחי תביעה חדשים יעידו במסגרת כתב אישום מתוקן

בין הצוות המקצועי שזומן להעיד במסגרת כתב האישום החדש: מומחי מז"פ לכתמי דם ופענוח DNA שנלקח משיערות • אמה של תאיר ראדה לחדשות 13: "לפי מה שאני יודעת והכרתי עד היום - זדורוב לא אשם"

זמן צפייה: 03:58

משפט חוזר לרומן זדורוב: בכוונת הפרקליטות להגיש בקרוב כתב אישום מתוקן נגד רומן זדורוב, הכולל סעיפי אישום דומים ועובדות אחרות שהוצגו בכתב האישום הקודם, ואף יוסיפו לכך עדי תביעה חדשים - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. בין עדי התביעה: מומחי מז"פ לכתמי דם, מומחי פענוח של DNA שנלקח משיער ומומחה בין-לאומי נוסף מגרמניה.

ב-12 בספטמבר יתקיים דיון בבית המשפט, במהלכו ידונו על גבולות הגזרה של התנהלות המשפט. בעוד שבכוונת הפרקליטות להתמקד בריאיות מסוימות, בכוונתו של עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, לפתוח ולדון בכל סוגיות התיק, כפי שאישר לו זאת בית המשפט העליון.

בעוד שבוע וחצי יתקיים דיון בבית המפשט סביב שאלת השחרור של זדורוב בעת המשפט, כאשר בפרקליטות סבורים כי זדורוב עדיין מסוכן לציבור ולכן יתנגדו לשחרורו. עוד נודע כי הצוות שנתן את המלצותיו לפרקליט המדינה עמית איסמן - הוא זה שינהל את המשפט.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"התו השמח": סוכם המתווה שיאפשר קיום אירועים במקומות סגורים

משפט נתניהו: התקבלה בקשת הפרקליטות – הדיונים יתחדשו בספטמבר

האלופה ה-2 בצה"ל: יפעת תומר ירושלמי – הפרקליטה הצבאית הראשית

רומן זדורוב בדיון בבית המשפט
רומן זדורוב בדיון בבית המשפט | צילום: חדשות 13

ככל הנראה, באוקטובר הקרוב יחלו הדיונים באחד המשפטים המתוקשרים בתולדות המדינה, כאשר החלטת הפרקליטות מאמש לנהל את התיק בפעם הרביעית - מושכת תשומת לב משפטית ותקשרותית רבה. לצד זאת, עבור אילנה ראדה, אמה של תאיר, המשפט החוזר מפיח תקווה חדשה לאור העובדה שבמשך השנים, היא והצוות המקצועי שלה בחנו את התיק מכל כיוון. "לרבים נדמה שאני ברוח של ניצחון, אבל אני לא ניצחתי. אני הפסדתי. הפסדתי את תאיר".

"פתאום אני מקבלת הודעה בטלפון, 'אילנה, עכשיו פורסם כי נפלה החלטה'. הרגשתי כמו איזה עכבר מורעל", סיפרה אמא של תאיר לחדשות 13, והוסיפה: "לא ידעתי מה לעשות, הייתי מבולבלת. אחרי זה נכנסתי לתוך הסיטואציה של יום הרצח".

תאיר ראדה ורומן זדורוב
תאיר ראדה ורומן זדורוב | צילום: ערוץ עשר

אילנה, שכבר התכוננה לתרחיש שחרורו של רומן מהכלא, כבר הכינה עתירה לבית המשפט למנות שופט בודק לפרשה, אלא קיומו של המשפט החוזר עורר בה את הציפייה שייבדקו גם פרטים שהיא והצוות שלה חשפו. "מקווה שהמשפט יתנהל בראש פתוח, ולא נעול באותו אופן כפי שהיה עד היום", אמרה ראדה.

בנוסף, אילנה מצפה שבני הנוער שלמדו עם תאיר, וכיום הם בסוף שנות ה-20 לחייהם, יזומנו גן כן כעדים במשפט החוזר: "על פי מה שאני יודעת, ולפי מה שהכרתי עד עצם היום הזה - זדורוב לא אשם, אבל יכו להיות שישנו חלק שאני לא יודעת אותו". עוד אמרה אילנה לחדשות 13 כי בכוונתה להגיע לכל הדיונים בבית המשפט: "שרק הקדוש ברוך הוא ייתן לי כוח וייתן לי בריאות. אני לא מפספסת שום דיון".

בתוך כך, עו"ד דינו של זדורוב אמר כי "הפרקליטות יודעת שהראיות המדעיות חורצות את דינו של רומן לזיכוי, וכמובן שאני מצטער על ההחלטה הזאת. זו החלטה שהיא לא ישרה. החלטה ממניעים זרים שמשטה בציבור, שמע הפרקליטות אמונה על שלומו וביטחונו".

עורך הדין ירום הלוי המייצג את רומן זדורוב
עורך הדין ירום הלוי המייצג את רומן זדורוב | צילום: חדשות עשר

הכרעת גזר דינו של רומן זדורוב
הכרעת גזר דינו של רומן זדורוב | צילום: חדשות 10