"אמא חולה, היא בחדר לבד כבר שבוע": המשפחות סוגרות חודש בהסגר

הילדה בת ה-11 שמטפלת באמה שחלתה בקורונה, הדוגמנית שהוכנסה לבידוד ולא הצליחה לעצור את הדמעות והאם לעתיד שמתכוננת ללידה בצל מגפה עולמית • יומני הבידוד, חלק ד'

זמן צפייה: 08:44

מגפת הקורונה: מאז נקבעו ההנחיות על בידוד חברתי והסתגרות בבתים, 12 משפחות מתעדות עבור חדשות 13 כיצד הן מעבירות את החיים החדשים שנכפו עליהן בצל המשבר.

"אמא שלי חולת קורונה, כבר שבוע שהיא נמצאת בחדר שלה לבד", סיפרה עדי מישרים בת ה-11 וחצי מרמת גן בעודה מכינה לאימה שלי אוכל. שלי, שכאמור נדבקה בנגיף, הסבירה כי "התנאים לבדיקת קורונה הם חום מעל 38 מעלות - החום שלי לא הגיע מעולם ל-38 מעלות", הודתה, "ובגלל שהרגשתי לא טוב אז אמרתי שהחום שלי הוא מעל 38 מעלות ונתנו לי להיבדק - ואני חולה".

"כמה אנשים כמוני יש שרוצים להיבדק וכרגע אין מספיק בדיקות בשבילם, ושולחים אותם הביתה, והם לא יודעים שהם חולים והם ממשיכים ומסתובבים ומדביקים את כולם?", זעמה שלי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

יומני הבידוד: משפחות מרחבי הארץ מתעדות את החיים בהסגר

ערוץ הבידוד: יומן וידאו עם הישראלים המבודדים ברחבי העולם

"צובאים על דלתות הסופר – זה סוף העולם": המשפחות מתכוננות לחג

שלי מישרים, יומני הבידוד
שלי מישרים, יומני הבידוד | צילום: חדשות 13

"אני קיבלתי הודעת אס-אם-אס שב-17 במארס נמצאתי ליד חולה קורונה", סיפרה הדוגמנית ירדן חי, שסגורה בביתה שבתל אביב. "הייתה הודעת איכון של השב"כ ואני צריכה להיכנס לבידוד". כשאמה רותי הגיעה אל מתחת לחלון ביתה, הן לא הצליחו לעצור את הדמעות. "אני מתגעגעת אלייך", אמרה ירדן לאמה בבכי, "אני לא יכולה... בסדר, זה יעבור עוד מעט".

בינתיים, עדן כהן מניצן מנסה לברר עם מד"א אם התסמינים אותם היא חווה מעידים על כך שנדבקה בקורונה ("התחלתי להשתעל קצת, וחוש הטעם והריח שלי קצת הלכו לאיבוד"), אשרה צימרמן מחכה לקבל את תוצאות הבדיקה שלה מבית החולים ("מקווה לקבל אותן במהרה... אנשים בלחץ"), ואילו שר סנדה עושה את דרכה לבדיקת הערכת משקל - ומקווה שלכל הפחות התמגנה כראוי ("לא ככה חשבתי שאעבור את החודש התשיעי").