מחקר חדש: רבע שעת הליכה ביום עשויה לחזק את הכלכלה העולמית

צעד קטן לאנושות: מחקר חדש גילה כי הליכה בת 15 דקות מדי יום יכולה להביא ליעילות ותפוקה מוגברת של עסקים וחברות, ולהוביל לצמיחה של מאה מיליארד דולרים בכלכלה העולמית - מדי שנה

הליכה
הליכה | צילום: fortolia

צעד קטן לאנושות: רבע שעת הליכה ביום עשויה להביא לצמיחה של מאה מיליארד דולרים בכלכלה העולמית – כך גילה מחקר חדש שבדק את ההשפעה הכלכלית של הפעילות הגופנית.

לפי המחקר, מעסיקים שיצליחו לעודד את העובדים שלהם לעמוד בהנחיות של ארגון הבריאות העולמי בנושא פעילות גופנית, לצעוד במשך 15 דקות או לרוץ קילומטר מדי יום – ייהנו מיעילות מוגברת וצמיחה כלכלית.

גם העובדים ייהנו מתוחלת חיים ארוכה יותר - המחקר מצא כי בני 40, שאינם פעילים מבחינה גופנית, יכולים להאריך את תוחלת החיים שלהם בשלוש שנים בממוצע, אם רק יוסיפו 20 דקות של הליכה או ריצה קלה מדי יום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוכן סמוי הביא למעצר עשרות חשודים בסחר בסמים מסוכנים בדרום

בעקבות תקלה ברמזורים: עומסי תנועה כבדים בתל אביב

בשל שינוי בירוקרטי: רבש"צים לא מקבלים שכר – חלק זומן לשימוע

ריצה
ריצה | צילום: יחצ

המחקר שנערך על ידי מכון ראנד אירופה וחברת ביטוח הבריאות "Vitality" התבסס על נתונים של 120 אלף אנשים משבע מדינות שונות, ומצא כי אם כל המבוגרים בגילי 64-18 יצעדו 15 דקות נוספות ביום, התפוקה הכלכלית העולמית תצמח במאה מיליארד דולר מדי שנה.

הזינוק בצמיחה הכלכלית יגיע משיעורי תמותה נמוכים יותר – מכיוון שהפעילות הגופנית מאריכה את תוחלת החיים ומאפשרת לאנשים לעבוד ולתרום למשק במשך זמן רב יותר, וגם להזדקק לימי מחלה מועטים יותר.

"המחקר מדגיש קשר משמעותי בין חוסר פעילות גופנית לבין אובדן פריון", אמר נשיא מכון ראנד אירופה, האנס פונג. "אני מקווה שקובעי מדיניות ומעסיקים ימצאו במחקר גישות חדשות לשיפור היעילות והיצרנות של החברה".

נעלי הריצה של החורף
נעלי הריצה של החורף | צילום: אינסטגרם

לפי המלצות ארגון הבריאות העולמי, על כל המבוגרים לבצע לפחות 150 דקות של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות של פעילות גופנית נמרצת מדי שבוע. מחקר שנערך בשנה שעברה מצא כי כ-40% מהמבוגרים בארצות הברית, 36% מהמבוגרים בבריטניה ו-14% ממבוגרי סין עושים מעט מדי פעילות גופנית מכדי להישאר בריאים.