בשל שינוי בירוקרטי: רבש"צים לא מקבלים שכר - חלק זומן לשימוע

במסגרת הסכם חדש עם משרד הביטחון הוחלט שהמשכורות יועברו ישירות למועצה האזורית ומשם ליישובים ולרכזים. בפועל, ההסכם מתעכב בשל התנגדות חלק מהמועצות ומשכורתם של כמה רבש"צים לא הועברה

זמן צפייה: 01:37

בשל שינוי בירוקרטי, רכזי ביטחון במספר יישובים בארץ לא קיבלו שכר, וחלקם אף זומן היום (שני) לשימוע לפני פיטורין כיוון שהרשויות לא מסוגלות לשלם את שכרם. עד החודש שעבר המשכורות של הרכזי הביטחון הישוביים עברו ישירות ממשרד הביטחון ליישובים, ומחודש אוקטובר, כחלק מההסכם החדש שנחתם בין הצדדים, המשכורות יועברו ישירות למועצה האזורית, משם ליישובים ורק אז לרבש"צים. כמה מהמועצות מתנגדות למהלך וסירבו לחתום על ההסכם, וכתוצאה מכך כמה מהרכזים בעוטף עזה וביישובים נוספים לא קיבלו את השכר.

בכמה מהמועצות האזוריות כבר שלחו כאמור מכתבי הזמנה לשימוע לפני פיטורין לחלק מהרבש"צים, זאת בשל העובדה שהרשויות לא מסוגלות לעמוד בשכר: "בחודשים האחרונים משרד הביטחון לא העביר ליישוב את הכסף, לאור זאת אין ליישוב את היכולת להמשיך לשלם את השכר שלך", כך לשון המכתב.

מכתב שימוע לפני פיטורין
מכתב שימוע לפני פיטורין

אייל חג'בי, קצין הביטחון של שער הנגב ציין כי "יש יישובים שלקחו את זה על עצמם, הוציאו משכורת מהתקציב שלהם כדי לא לפגוע ברכז הביטחון ובמשפחתו, אבל הם לא קיבלו את הכסף ממשרד הביטחון ולא ברור מתי יקבלו".

לדבריו, לצד אלה יש גם יישובים קטנים שלא יכולים להרשות זאת לעצמם והתוצאה היא שהרכזים שלהם לא קיבלו שכר החודש: "לא יכול להיות שאדם שנותן את עצמו למען המדינה לא יקבל משכורת בזמן. היו צריכים להמשיך להעביר את השכר כרגיל ורק אחרי שיימצא פתרון בירוקרטי לעשות את השינויים. לא יעלה על הדעת שרכז שעובד, לא יקבל שכר".

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳ הדגיש כי החוזה להעסקת הרבש"צים נכתב בין ראשי המועצות למשרד הביטחון וכי העיכובים בחלק מהמשכורות נובעים מעיכוב בחתימת ההסכם והוסיף כי "תפקיד הרבש״צ משמעותי ביישוב ותפקידנו לשמור על תנאים נאותים עבורם וזה מה שעשינו". דרישת הרבש"צים להיות מועסקים ע"י משרד הביטחון, תתאפשר רק בהליך חקיקה, שמוביל ח"כ אבי דיכטר.

תגובת משרד הביטחון: "משרד הביטחון ומטה המועצות האזוריות הגיעו לאחרונה להסכם מעודכן ומשופר להשתתפות המשרד במימון מרכיבי ביטחון-רבש"צ. ההסכם, שגובש עם יו"ר המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג ועם מנכ"ל המועצות איציק אשכנזי, כולל הגדלה של דמי ההשתתפות ומטייב את אופן העברת התשלומים. יודגש כי משרד הביטחון אינו מעכב העברת כספים. כל רשות שחתמה על ההסכם החדש קיבלה את מלוא ההשתתפות במימון. משרד הביטחון ומטה המועצות האזוריות, המייצג את הישובים המעסיקים רבש"צים, פועלים יחד בימים אלה על מנת לממש את ההסכם המשופר ביחס לכלל הישובים הרלוונטיים".