סוף למשבר? המתמחים מושכים את מכתבי ההתפטרות

לקראת הפגישה בין שר הבריאות ניצן הורוביץ לבין יו"ר ארגון הרופאים המתמחים ד"ר ריי ביטון, החלו מאות מתמחים למשוך את מכתבי ההתפטרות שהגישו

Tdxzmn

יומיים לאחר שארגון המתמחים "מרשם" הביע שביעות רצון מלוח הזמנים החדש שהגיש שר הבריאות ניצן הורוביץ למתווה קיצור התורנויות, מאות המתמחים שהגישו מכתבי התפטרות החלו היום (רביעי) למשוך את התפטרותם, לקראת הפגישה בין הורוביץ לבין יו"ר ארגון הרופאים המתמחים ד"ר ריי ביטון. הפגישה מתוכננת לשעה 14:30, ועם סיומה תמסור ד"ר ביטון הצהרה לתקשורת מחוץ למשרד הבריאות בירושלים.

בהודעה מטעם הארגון נמסר לאחר הצגת לוח הזמנים החדש כי "אחרי ימים ארוכים של שיחות לתוך הלילה, הצעות ובחינה של מתווים אפשריים, עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובלשכת השר, נראה כי הדברים מתכנסים לכיוון הנכון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דו"ח המשרד להגנת הסביבה קבע: בז"ן המפעל המזהם בישראל

רצח שני תוך 24 שעות באום אל-פחם: בן 21 נורה למוות

מהפכה אחרי הסערה: פייסבוק צפויה לשנות את שמה

עוד נכתב בהודעת המתמחים: "יחד עם זאת, אנחנו מבקשים לראות את המתווה הכתוב ולוודא שהוא מעוגן גם תקציבית וגם ברמת המחוייבות מעבר לרמה ההצהרתית. ככל שהמתווה שהוצג אכן מעוגן באופן הזה, הרי שאנו סבורים שהוא מהווה פריצת דרך משמעותית שמביאה לידי ביטוי את עמדתנו. אנחנו מחוייבים כארגון לוודא שאכן מדובר במתווה מחייב ולא רק תוכנית הצהרתית. אנו תקווה שהדברים יתבהרו בשעות או בימים הקרובים".

Whatsapp Image 2021 10 18 At 1
אחת המתמחות ומכתב ההתפטרות | צילום: ארגון המתמחים ''מרשם''

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, שיגר אמש מכתב לממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, ולמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, וביקש לכנס בהקדם את ועדת המעקב לצורך בחינה ויישום המתווה להפחתת שעות עבודת הרופאים ומספר התורנויות. "כל השינויים המתחייבים כאמור מהפחתת מספר שעות העבודה של הרופאים והפחתת מספר התורנויות, יעוגנו בהסכמים קיבוציים", כתב פרופ' לוין.

כזכור, מאות מכתבי התפטרות של מתמחים ברפואה הוגשו לפני יומיים במסגרת השלב הראשון במחאה על מתווה קיצור התורנויות שאור על ידי שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר הבריאות הורוביץ. כאמור, בשלב הראשון התפטרו מתמחים מ-35 מחלקות שונות ב-13 בתי חולים.