פיילוט הצמידים האלקטרונים למבודדים ששבים מחו"ל - יוצא לדרך

הצמיד, אשר מבוסס על טכנולוגיית בלוטות' GPS ומתחבר לטלפון הנייד, יעקוב אחר הישראלים שמחויבים בבידוד. בשלב זה, מדובר בפיילוט ראשוני בלבד שבו ישתתפו כ-100 אזרחים

זמן צפייה: 01:51

פיילוט הצמידים האלקטרונים למבודדים יוצא היום לדרך: כ-100 ישראלים שינחתו ביום ראשון בנתב"ג יקבלו אזיק אלקטרוני, שבאמצעותו ניתן יהיה לעקוב אחרים ולוודא שהם מקיימים את הוראות הבידוד. תמונת האזיק נחשפת היום (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

האזיק, אשר מבוסס על טכנולוגיית בלוטות' GPS ומתחבר לטלפון הנייד, מחליף את חובת הבידוד במלונית עבור השבים ארצה - כך שהמשתתפים בניסוי לא יצטרכו לשהות במלונית במשך כשבועיים, אלא יוכלו לעשות זאת בביתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הכנסת אישרה סופית: מידע על מי שלא התחסן יועבר לרשויות

גמליאל: זיהום הזפת נגרם בשל אוניות עברייניות, למקרה יש כתובת

4,395 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 6.1% מהבדיקות חיוביות

אזיק אלקטרוני למחויבים בבידוד
אזיק אלקטרוני למחויבים בבידוד

מי שירצה להחליף את הבידוד במלונית באזיק אלקטרוני, יצטרך לשלם עבורו 1,500 שקלים פיקדון. לאורך הפיילוט, החברה תנטר ותבחן האם המשתתפים עוזבים את ביתם בניגוד להוראות. בשלב השני, הנתונים גם יועברו למשטרה - שתוכל בהמשך לקנוס את מפירי ההנחיות.

"המטרה היא פשוטה", הסביר סגן שר הבריאות יואב קיש, "אנחנו רוצים לאפשר למי שיוצא שלילי בבדיקה בנחיתה בארץ להמשיך את הבידוד בבית. בקבלת התשובה השלילית יוכלו לקבל המשתתפים צמיד דיגיטלי עם ערכה שלמהף איתה יוכלו ללכת הביתה ושם לממש את הבידוד".

אזיק אלקטרוני למחויבים בבידוד
אזיק אלקטרוני למחויבים בבידוד

בדיון בעניין האזיק שהתקיים היום בכנסת, הסביר יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר כי הכוונה מאחורי המהלך היא לאפשר לאנשים לבחור בעצמם היכן ברצונם להעביר את ימי הבידוד. "תהיה ברירה, אף אחד לא יכפה (מלונית או אזיק)".