בשל עומס על מעבדות הבדיקה: מתחמי היבדק וסע לא יפעלו עד שישי

מצה"ל נמסר כי המעבדות קרסו מאי ספיקה, והסבירו שכמות הדגימות היומית הגיעה למספרי שיא של 55 אלף דגימות ביום - אך הקיבולת המרבית עומדת על כ-50 אלף בדיקות ביממה

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

פיקוד העורף הודיע הערב (שלישי) כי כמה מתחמי "היבדק וסע" הפזורים ברחבי הארץ לא יפעלו ביומיים הקרובים, זאת בשל עומס שנוצר על מעבדות הבדיקה, שקרסו מאי ספיקה. בצה"ל הסבירו כי כמות הדגימות היומית הגיעה למספרי שיא של 55 אלף דגימות ביום, אך מעבדות הבדיקה לא מסוגלות לפענח את כולן אלא רק כ-50 אלף מהן.

"הפסקת הבדיקות הזמנית", הוסיפו בצה"ל, "נועדה להקל על המעבדות ולאפשר להן ולקופות החולים להחזיר את תוצאות הבדיקות בתוך זמן קצר, זאת במטרה לסייע במאמץ הלאומי לקטיעת שרשרת ההדבקה".

בפתח-תקווה, נתניה, גבעת שמואל, חולון ואשדוד, מתחמי "היבדק וסע" ימשיכו לפעול כרגיל גם בימים רביעי וחמישי, זאת לאור רמת התחלואה הנמוכה ברשויות אלה. כמו כן, מיום שישי ולאורך כל תקופת החגים, לרבות בחול המועד ובשבתות, כל מתחמי הבדיקות יפעלו כרגיל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגעה לעבודה, רופא – והפגנות: אלו המוחרגים ממגבלת ה-500 מ'

מבקר המדינה: לא אפתח בבדיקה פרטנית בפרשת אום אל-חיראן

שיא שלילי חדש: כ-5,000 נדבקים חדשים אובחנו אתמול

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 4,973 נדבקים חדשים בקורונה - שיא שלילי חדש, זאת לאחר שבוצעו 47,509 בדיקות במהלך היום, ו-10.8% מהן יצאו חיוביות. מניין מקרי המוות מהנגיף עלה ל-1,141, ומספר החולים במצב קשה עומד על 533 - בהם 140 מונשמים. עד כה נדבקו בישראל 162,273 בני אדם מפרוץ המגפה.

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

מנתוני התפוסה בבמחלקות הקורונה בבתי החולים שהגיעו אמש לידי חדשות 13 עולה כי העומס הולך וגדל, כמה מהמוסדות מעבירים חולי קורונה לאחרים שבהם הישנה תפוסה נמוכה יותר. כמו כן, רק 15 מתוך 77 הערים בישראל נותרו ירוקות.

במרכז הרפואי לגליל, שכבר הודיע מוקדם יותר שאינו יכול לקלוט עוד חולי קורונה, נרשמה תפוסה של 135%, בבית החולים שערי צדק בירושלים 119%, בהדסה הר הצופים בירושלים 100%, בבית החולים רמב"ם בחיפה 91%, בהלל יפה שבחדרה 82% ומרכז הרפואי זיו בצפת 81%. בית החולים שיבא פתח מחלקת קורונה נוספת.