135% במרכז הרפואי לגליל, 119% בשערי צדק: העומס במח' הקורונה

מהנתונים מבתי החולים עולה כי העומסים הולכים וגדלים, אך עד כה, בניגוד לסגר הקודם, הניתוחים האלקטיביים לא בוטלו • גרוטו: "אין הנחייה לצמצם פעילות" • 15 ערים בישראל נותרו ירוקות

זמן צפייה: 02:47

מנתוני התפוסה בבמחלקות הקורונה בבתי החולים שהגיעו הערב (שני) לידי חדשות 13 עולה כי העומס הולך וגדל, כמה מהמוסדות מעבירים חולי קורונה לאחרים שבהם הישנה תפוסה נמוכה יותר. כמו כן, רק 15 מתוך 77 הערים בישראל נותרו ירוקות.

במרכז הרפואי לגליל, שכבר הודיע מוקדם יותר שאינו יכול לקלוט עוד חולי קורונה, נרשמה תפוסה של 135%, בבית החולים שערי צדק בירושלים 119%, בהדסה הר הצופים בירושלים 100%, בבית החולים רמב"ם בחיפה 91%, בהלל יפה שבחדרה 82% ומרכז הרפואי זיו בצפת 81%. בית החולים שיבא פתח מחלקת קורונה נוספת.

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

עם זאת, בתי החולים עדיין לא ביטלו את הניתוחים האלקטיביים כפי שהיה בסגר הראשון. מנהלי בתי חולים אמרו לחדשות 13 כי ייתכן שבימים הקרובים לא תהיה ברירה וגם הניתוחים האלקטיביים יידחו.

מוקדם יותר התייחס המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, לעומסים בבתי החולים. "אין הנחייה בבתי החולים לצמצם פעילות בעקבות הסגר. יש בתי חולים שכן צמצמו פעילות בגלל הפעילות בקורונה", אמר. "בתי החולים בצפון מאוד עמוסים, ביה"ח נהריה הוא לא היחיד שמנתב חולים למרכז, גם העמק וגם בית החולים שערי צדק, ככל שיעבור הזמן והתחלואה תגדל אז אנחנו נראה יותר חולים שמגיעים לבתי חולים שעדיין יש להם יכולת ספיקה".

פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה
פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה | צילום: ערוץ הכנסת

בנוסף לעומס בבתי החולים, לחדשות 13 נודע כי ראשי מערכת הבריאות מוטרדים ממתווה פתיחת בתי הכנסת, לפיו בתי כנסת גדולים יכולו להכניס יותר ממאה מתפללים, והם סבורים שיהיה קשה לאכוף אותו. הבכירים סבורים שהמשטרה לא תוכל להוציא מתפללים ביום הכיפורים, וחוששים שבשכונות חרדיות ייכנו מתפללים מבוגרים, הנמצאים בקבוצת סיכון, מה שיגביר את התחלואה. הבכירים טענו כי במקרה של מתווה כזה, יש למנוע את כניסתם של בני 60 ומעלה.