הערעור התקבל: הרופא שהפיץ חומר פדופילי לא ימונה לתפקיד בכיר

לאחר שהפרקליטות ערערה על מינויו למפקח על שירותי בריאות התלמיד במחוז צפון, בית הדין הארצי לעבודה בנצרת ביטל לגמרי את מינויו של ד"ר אברהם ברקאי, שהורשע בהחזקת חומרי פדופיליה

זמן צפייה: 01:48

בית הדין הארצי לעבודה בנצרת קיבל הבוקר (שלישי) את ערעור פרקליטות המדינה, וקבע כי ד"ר אברהם ברקאי, שהורשע בהחזקת חומרי פדופיליה, לא ימונה למפקח על שירותי בריאות התלמיד.

"שיקול אמון הציבור בעל משקל מיוחד כאשר עסקינן במוסדות חינוך, בהם מחויבים הילדים ללמוד מכוח דין, כשכן אז אמון הציבור מושפע גם מתחושת המוגנות של התלמידים והוריהם", נימקו השופטים. "זאת, בשל היות התלמידים קטינים הזקוקים להגנה מיוחדת, ובשל היות החינוך והלימוד חובה על פי דין".

המועצה לשלום הילד ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בירכו על החלטת בית המשפט: "הצדק ניצח. אי אפשר היה לשאת את המחשבה שתפקיד זה יהיה מאויש על ידי עבריין מין מורשע אשר בין היתר הורשע בעבירות של החזקת 190 אלף חומרי פדופיליה פורנוגרפיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל עקפה את סין: יותר מ-85 אלף נדבקו מפרוץ מגפת הקורונה

הושגה פשרה: קיבוץ ניר דוד יפתח רצועה מנחל האסי לכלל הציבור

אירוע חריג בבית הלבן: טראמפ פונה מתדרוך בשל תקרית ירי • צפו

אברהם ברקאי
אברהם ברקאי | צילום: חדשות 13

לפני כשלושה חודשים עיכב בית הדין לעבודה עד להודעה חדשה את מינויו של ברקאי, רופא ילדים מחיפה שבמשך 15 שנים אסף, פרסם והפיץ 190 אלף סרטונים פדופיליים. לפני שמונה שנים הוא הורשע, נידון לשנה וחצי בכלא - עונש שהומר בעבודות שירות בשל נסיבות אישיות.

שבוע לפני כן, לאחר שנודע כי בימים אלה הוא מטפל בילדים בקליניקה שלו, כתבת חדשות 13 קבעה תור ונכנסה לקליניקה שלו עם מצלמה נסתרת. כשהכתבת אמרה לו כי הפרסומים לגביו ברשת מעט מלחיצים, הוא ענה לה: "לא, זה שום דבר. זה שטויות, זה משהו שהיה לפני עשר שנים. אין כלום. יש לי אישורים ואני יודע את הכול. הייתה בהתחלה מחשבה על עונש - בסוף היה קנס. ביזיון".

ולמרות שאסף באובססיביות חומרים פורנוגרפיים, במשרד הבריאות החליטו שרישיון הרפואה שלו לא יישלל. ועדת המשמעת קבעה פה אחד כי הוא אינו מסוכן לציבור לקוחותיו ולפיכך אין מניעה שלא להתיר לו לשוב לעבודתו. הוועדה קבעה כי בתום חמש שנים יוכל לטפל בילדים בלי כל השגחה - וכך הוא עושה כבר שלוש שנים.

ד"ר בועז לב, כיום ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, שימש אז משנה למנכ"ל והגיש קובלנה נגד ההחלטה וכינה את ד"ר ברקאי "פדופיל הרואה בילדים אובייקט מיני, ובהיותו רופא ילדים פוגע באמון הציבור במקצוע הרפואה". אלירן מלכי, יו"ר מצו"ף - מאגר ציבורי וניטור פדופילים, הסביר כי "פדופיליה זו מחלה נפשית. יש לו בעיה בעוררות המינית. זה מה שמדליק אותו, זה מה שהוא רוצה לעשות. נכון שאנחנו רוצים בשיקום לתת לו לשלוט על היצרים המיניים שלו, להחזיר אותו למוטב, אבל זה לא קורה".